Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
jeg skal etterhvert forsøke å oversette et eksperiment fra 1938 (!) i Borda O Barnes sin bok. Der skriver han veldig spennende om mat og hypotyreose. Og slanking. Og det å fjerne brødet fra spiseseddelen. Jeg tror at det å fjerne mye av brødet gjør meg roligere i magen. Men det er ikke lett! Kluet er kanskje å beholde litt brød, for vanens skyld, men ikke spise det 3 - 4 ganger hver dag. Samt er pastamåltid til middag...

Hva er det vi forer grisene med for å fete dem opp?
Vedr det siste du skriver, det samme gjelder suomi bryterene...

Klart brød er godt, det tror jeg få fornekter : ) Jeg har forøvrig lagt ut oppskrift på protein/lavkarbo brød her, ligger under lavkarbo tror jeg. Blir faktisk nokså godt : ) Jeg pleier å tilsette litt salt, selv om det ikke er oppgitt i oppskriften.

Tank at de var så oppmerksomme på sammenhengen mellom mat og hypotyreose allerede for over 70 år siden : )! "Det finnes ingen pille, for alt som er ille" Mener ikke å bagatellisere sykdommen, og mange MÅ bare ha disse pillene, men det å forsøke optimalesere kostholdet i tilegg, har jeg stor tro på : )! Gleder meg til oversettelsen/forenklet sammendrag, men ikke stress med det da, er vel førjulstri hos deg også : )