Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Hybrid View
-
30-11-09, 13:32 #1
Sv: hypermobilitet som tegn på hypothyreose?
Egentlig tror jeg ikke, at denne tråd handler om hypermobilitet. Det fremgår af det første indlæg, at mojavi trækker hypermobilitet frem som et eksempel på, at her på forummet betragtes alskens symptomer, herunder hypermobilitet, som hjemmehørende i sygdommen lavt stoffskifte. Med at fremdrage eksempel med "alle jeg kjenner og ingen har problemer med å bøye håndleddet ganske godt over fingrene når de presser ned mot et bord.....", påpeger mojavi, at vi ser alle mulige symptomer som tegn på hypothyreose.
Jeg læser indlægget som en slags argumentation imod at man her på forummet ser hvad som helst, som værende symptom på hypothyreose og at forummet gør sig skyldigt i at formidle information, som kan få nogen til at tro, at de har hypothyreose, mens de "i virkeligheden" kan have helt andre sygdomme.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-11-09, 14:06 #2
Enig i at hypermobilitet brukes som eksempel i innlegget.
Hennes innlegg bærer preg av behov for å lufte et problem som er almindelig blant mange av oss.
Jeg antar at alle som sliter med lavt stoffskifte kommer dit mojavi er hvis det ikke behandles, eller viss behandlingen ikke virker.
Vi må huske at ikke alle som har lavt stoffskifte har fått dette av kjente årsaker.
Å slite med et selvbestaltet behandlerkorps som har nok med å slikke sine egne sår og ikke evner å se et menneske som er i vanskeligheter tar på.
Man er alene mot overmakte istendenfor å føle seg ivaretatt.
Når det først nevnes i tråden, har jeg også hypermobilitet i knær. De kan bøyes for langt framover. Men det er ikke plagsomt på noen måte.
Og diagnosen fikk jeg av en idrettskirurg mange år før jeg ble diagnostisert hypothyreotisk.
Ingen har noen gang plassert det i hypothyreosesekken.
Jeg antar at frustrasjon er et nivå man kommer til, og befinner seg på. Hvordan og hvorfor er det ikke alle som kan si noe om.
Og derfor bør vi alle etter min mening ha vår dør helt åpen når noen vil tømme sekken.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-11-09, 15:16 #3
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-12-09, 02:35 #4
Nei da, det er på ingen måte imot noe jeg skrev det svart. :o) Det er mer som en tanke som kom til meg da jeg så tråden. Særlig siden EDS er noe som har en tendens til å bli oversett i den store sammenhengen. Og det er faktisk ikke dumt om man er slangemenneske å sjekke det opp. Da med tanke på at det kan ha en del å si for livskvaliteten senere i menneskets prosess :o) Jeg responderte på det som ble skrevet jeg. Ikke noe mer.
Jeg tror faktisk at hypermobilitet er mer essensiell en legene tenker over. For eks. Hypermobilitet er noe folk med Fibromyalgi sliter med, som jeg skrev i sist innlegg. Og har jo vært en del snakk om likhetene mellom FM og hypo f.eks. Det kan godt være at vi med stoffskifteproblemer har høyere andel av hypermobile enn resten av befolkningen??Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
01-12-09, 02:44 #5
Hej Anne Ma

Hvis du tænker på de tre sidste indlæg efter dit, så er det bare kommentarer til trådstarter-indlægget. Dine indlæg er helt OK. Jeg mener også, at jeg læste nyligt om, at mennesker med "thyreoidea-conditions" havde en enzym-variation, som påvirkede dannelsen af bindevævet på anden måde, end hos andre. Natteravn-godnat
• Tak for at du læste mit indlæg.
Lignende tråder
-
Udseendet og ydre tegn på lavt stofskifte
Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 19Siste melding: 07-12-12, 07:50 -
Cortison - tegn på overdosering
Av Anisa i forumet HydrocortisonSvar: 7Siste melding: 25-06-09, 19:15 -
Kliniske tegn bedre enn blodprøver. Stol på dere selv - og termometeret...
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 29-09-08, 21:55 -
TRAS, målebetegnelser og diverse tegn <>
Av Stina i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 03-03-07, 17:47

Svar med sitat
Bokmerker