Hei!

Sitat Opprinnelig skrevet av mojavi Vis post
Leser at noen her fremlegger endokrinologers syn på hypermobilitet som et tegn på hypothyreose,,,,DA er det utrolig mange både voksne og barn som bør få behandling umiddelbart
Jeg forstår din frustrasjon! Det kan være vanskelig å tro ting som sies på forum når resten av samfunnet og særlig de fleste autoritære personene (LEGER eller Trygd) ikke anerkjenner det som sies her.

Det var ved å lese denne boken, Hypothyroidism Type 2, http://www.amazon.com/Hypothyroidism...9563821&sr=8-1 at jeg forstod hvor omfattende sykdommen er og dessuten hvor meget alvorlig det kan være. Slik som Anisa sier at hypotyreose påviker absolut alt i kroppen. Han viser mange gode bilder som støtter opp under hans påstander at blant annet lav stoffskifte ofte fører til følgende endringer i kroppen: at hjerte blir unormalt stor -han viser røntgen bilder av hjerte før og etter riktig stoffskift behandling, at bakoverbøyd livmor er forarsaket av hypotyreose - som kan redusere fruktbarhet, osv.

Forfatteren i boken mener at SUB-KLINISK hypotyreose (som ikke vises på blod prøvene) er en epidemi og at en stor andel av befolkning har det. Han og noen få andre leger mener at diagnostikken for å utredde for hypotyreose som er brukt av de fleste av verdens leger er feil. Måten blodprøvene tolkes er feil og at til tross for at det finnes mange gode fysiske diagnostiske markører så er ikke de kjent/i bruk av de fleste leger.

Trolig er miljøgifter en av årsakene til hypotyreose. De fleste voksen etterhvert har fått amalgam i tennene. Mange spiser både store og små fisk og disse inneholder kvikksølv, særlig de store, fete fiskene. Kvikksølv er også å finne i den svine influensa vakksinen. Kvikksølv skader skjoldbrukskjertelen. Her kan du lese litt om amalgam og skadene: http://noamalgam.org/index.php?page=amalgam. Så alle mulige miljøgifter kan være en av grunnene så mange har symptomer til lav stoffskifte.

Dessutten, så kan man ikke ta en symptom som hypermobilitet uten sammenheng og da si at siden en har hypermobilitet så har de lav stoffskifte. Det er ingen lege som gjor det.

Jeg har også hatt problemmer med svake ankler når jeg drev med turn (sikkert pga lav stoffskifte at jeg var så myk!) og med fotball og kan vri lett anklen og nesten faller når jeg går.

Jeg vet fremdeles ikke helt sikker om alt det jeg har lest stemmer for meg og mine små... vi er i startfasen til medisineringen for hypotyreose nå. Det som stemmer så langt er at jeg har mange av symptomene, det har min lege bekreftet, og det samme når han tolker mine blodprøver.

Det er jo bra at du tenker og vurderer hva du leser med kritisk blikk. Håper at du Mojavi finner ut av ting og vil oppnå god helse!

Varme hilsen fra Lulu