Vis meningsmålingsresultat: Hvilke stoffskiftemedisiner bruker du?

Velgere
75. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Levaxin

47 62.67%
  • Armour

14 18.67%
  • Levaxin og Armour

8 10.67%
  • Annet (skrive gjerne hva du da bruker)

6 8.00%
Side 4 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 41
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Skal prøve den siste varianten din n`Finn. 5 dager uten for å se hva som skjer. Så dobler jeg altså et par dager? Verdt et forsøk.

Det du skriver om at du ble dårlig når du sluttet med Levaxin, betyr vel at den gjør noe bra da? Men kan det rett og slett være virkestoffene som gir slike elendige symptomer?? Bivirkninger for å bruke et annet ord? Nå lurer jeg virkelig. Mange medisiner som har pyton bivirkninger da. Så hvorfor skulle det ikke være bivirkninger med denne.

Hva kan disse stoffene gjøre:

Innhold (Deklarasjon)

Hver tablett inneholder: Virkestoff: Levotyroksinnatrium tilsvarende levotyroksin 25 mikrog., 50 mikrog., 100 mikrog., 125 mikrog. og 150 mikrog. Hjelpestoffer: Laktosemonohydrat, maisstivelse, gelatin, magnesiumstearat (E 572), talkum

Noen som kan noe om disse hjelpestoffene som Laktosemonohydrat osv...?? Hva er det vi spiser egentlig??
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg ble svært dårlig da jeg slutta med Levaxin. Jeg var forberedt på det, for jeg trodde at kjertelen kunne være i en hviletilstand fordi jeg hadde brukt Levaxin så lenge. Jeg satset jo på at kjertelen var i orden, men det var den ikke. I den tiden jeg hadde brukt Levaxin døde den og derfor ble jeg dårligere enn det jeg var før jeg begynnte substituttbehandlingen.

Det er klart at Levaxin virker, men på meg virker den ikke godt nok til at livet blir levelig. Hvorfor den ikke gjør det er jo et intressant spørsmål.
    Armour virker heller ikke like godt som mitt eget thyroxin gjorde - men det virker mye bedre enn Levaxin.

Jeg fortalte om eksperimentet mitt, som jeg utførte i sterk fortvilelse over den situasjon Levaxin hadde brakt meg i, TROSS at allverdens leger forsikret meg om at det ikke fantes bivirkninger med dette !
    Og saken er jo den at jeg ble mye verrre etter behandlingsstart enn jeg var før - uten at man gjorde et hederlig forsøk for å rette på det.
    Det kan vel være greitt å vite om man får en opptur når man slutter noen dager, men ingen må ta dette som en oppfordring til eksperimentering med egen kropp.

Noen kan være allergiske mot "hjelpestoffene", som de kalles. De er der ikke for å hjelpe OSS - men for å hjelpe fabrikanten av pilla !

Levothyroxin er et varemerke for en thyroxin som er framstillt etter visse spesifikasjoner. At det står Natrium etter betyr at thyroxinen er bundet til salt. I kroppen er thyroxinet jo bundet til proteiner, særlig TBG.
    Armour er forøvrig bundet til sitt naturlige protein.
    For å klare produksjonsprosessen og for at hver tablett skal ha en viss mengde thyroxin i seg (styrke) blander de med vannbunnet melkesukker, maisstivelse, gelatin og kalkpulver. Magnesiumstearat er en overflatemehandler.
    Dette er næringsstoffer og for de fleste av oss er de egentlig bra å ha i seg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Kan vektøkning og vannansamling være så enkelt som at thyoksinet er bundet til salt?? Natrium er vel salt, og det er det vel ikke så bra å spise? Men er dette et annet slags salt??
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Er uhyre lite salt i hver tablett, så det er nok heller at Thyroxinet ikke virker slik det skal. Personlig syns jeg at det er hele behandlingsprospektet stinker !
    Prospektet baserer seg på at alt kjertelen driver med foruten å produsere T4, er unødvendig.
    Sånn snakker man bare når man ikke har nok kunnskap å basere seg på.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Standard Sv: Hvilke stoffskiftemedisiner bruker du?

Hei!

Jeg brukte Levaxin i 1 år, ble bedre med det samme men frøs fortsatt og var veldig tåkete i hodet, etter en stund følte jeg meg like elendig og så fikk jeg Lio i tillegg. Det hjalp heller ikke, reagerte veldig negativt på Lio. Vet ikke om det var fordi kroppen måtte venne seg til medisinen eller om jeg da hadde for lav dose MEN i alle fall så fikk jeg kranglet meg til Armour og da fikk jeg opp kroppstempraturen og hodet fungerte bedre, muskelsmerter forsvant i stor grad og jeg begynte i full jobb igjen.

Aldri mer Levaxin og Lio for meg!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Hvilke stoffskiftemedisiner bruker du?

Heisann

Jeg forsøkte Levaxin for snart et år siden -
    det som var ille før ble verre + at jeg fikk hodepine og kvalme
    (er så heldig at jeg ikke pleier å ha hodepine eller kvalme) -
    så etter ca 2mnd holdt jeg det ikke ut lenger og kuttet Levaxin.

Siden henvendte jeg meg til Oftebro for å få en "second opinion" -
    da Aker-legen (overlegen..?) fikk snusen i det, da ble hun snurt og sendte meg brev:
    hvor hun avbestilte min neste undersøkelse hos Aker .

I høst mente Oftebro at jeg kunne forsøke Liothyronin -
    men det var vel så ille som Levaxin -
    holdt ikke ut så lenge som en måned engang..

Nå er jeg hos ny fastlege -
    og jeg håper hun kan hjelpe meg med resept til Erfa thyroid.

Så NÅ da - etter ca 10 år i nedoverbakke -
    nå håper jeg at det virkelig kan bli
    et Godt Nytt År for meg (& mini-meg)
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det har vært skrevet om liknende episode med Aker her før.
    Jeg har også det personlige inntrykk av Aker at de ikke var så intressert i Tyroider før.
    Det er jo å håpe at de endrer seg.

Og at du jo får prøve ut hvilken behandling som passer for deg - og ikke for systemet.....
    Lykke til.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    26

Bruker Levaxin og Liothyronin
    Litt bekymret for hva som skjer i kroppen. Perifer vev resistens mot thyroid hormon og fibromyalgi/CFS. Armour fra aug'10

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    72
    Meldinger
    263

Jeg har brukt Levaxin siden høsten -97. Begynte med Lio i tillegg nå i mars.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Hei.
    Fin test - håper alle benytter sjansen til å vise hva vi her på forummet bruker.

Men til de som starta testen :
    Armour er et Tyroidmerke ikke så mange bruker lenger.
    Skift ut ordet med Tyroid ?
    Det omfatter alle merker, ERFA er jo mest aktuell for tia.

Side 4 av 5 Først 12345 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn