Sitat Opprinnelig skrevet av Pedersen Vis post
Det er ikke greit å være fastlege heller. Hun har hele tiden hatt telefonkontakt med en spesialist på sykehuset, og han har hatt fokus på fT4, ikke TSH. Siden jeg ikke ble helt bra, sendte hun en henvisning til sykehuset for å se om de kunne finne ut noe hun muligens hadde oversett. Svaret som kom skriftlig var fra en annen spesialist, og han hadde fokus på TSH, og mente dosen måtte ned. Nå tar jeg 100 mcg mindre pr uke... og har selvsagt blitt verre, ikke bedre. Jeg synes synd på legen som får motstridene meldinger fra samme sykehus.
Hej Pedersen

Måske burde din læge kontakte Tyreoideasenteret på Aker universitetssykehus HF? Det er efterhånden mit indtryk, at det er derfra, at der kommer noget der kunne ligne retningslinier vedrørende behandling af thyreoideasygdomme i Norge.

Mona3 har postet en tråd Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år, hvor hun bl.a. skriver:
Etter å ha prøvd ut tre leger, har jeg endelig funnet en som både tar sykdommen på alvor og som har tett kontakt med Aker. Det er en lettelse.

Ifølge min nye lege føler 90 prosent av pasientene som har Hashimotos ( den autoimmune varianten) seg først bra når FT4 ligger mellom 21- 25. 5 prosent kan føle seg bra på 18 - 19 prosent. TSH skal ligge under en.

Om pasienten har en FT4 på 13 eller 16 er uvesentlig, først når de kommer opp på 21 - 25 blir de bra. Fram til da kan de ha alle verdens symptomer. Han avviser dermed at gradvis forbedring. Dette er ifølge min lege anbefalinger fra Aker.
Som jeg læser det du har beskrevet her, mener jeg at disse anvisninger Mona3 refererer til, hvor det IKKE er TSH som "bestemmer" - kunne hjælpe dig rigtig meget. Rigtig god bedring til dig.