Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
29-09-05, 10:28 #1
Kommer meg ikke etter omgangssyken
Jeg har hatt omgangssyke et par dager i forrige uke, og klarer ikke å komme meg på beina igjen. Er vanvittig sliten og trøtt, og orker knapt å stå opp. Har dette noe med stoffskiftet å gjøre, eller kan det komme av at kroppen ikke rakk å ta opp medisinen et par dager? Pleier ikke å være slik ellers når jeg er syk.
-
29-09-05, 10:55 #2
Dette er slik jeg var før jeg begynte med Armour. Tror det er ganske mange med lavt stoffskifte som opplever å ha det slik.
Men har du undersøkt hva "omgangs-syken" egentlig var ?
Diagnosen av denne er selvstillt ?
Det kan jo være mye annet, feks. Mononukleose m.m.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-09-05, 10:56 #3
Nei, jeg tror ikke det, for resten av familien hadde det også. Hva er egentlig Armour?
-
29-09-05, 11:10 #4
Det er jo noe som heter "Postviralt syndrom" også + m.m.
Armour er en thyroxintablett som er laget av frysetørret grisekjertel.
Mange med lavt stoffskifte føler seg bedre når de bruker denne istadenfor Levaxin.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-09-05, 11:12 #5
Det hørtes jo passe uapetittelig ut... Er det vanlig skolemedisin, eller homøopatmedisin? Har du en link til mer info?
-
29-09-05, 11:32 #6
Det er ei skikkelig guffe som stinker dau purke lange veier !
Men jeg bruker den for jeg funker mye bedre med den, så da må jeg bare svelge unna.
Dette er "din bestemors" thyroxin. Denne var helt enerådende før man fant ut at man kunne lage thyroxin uten å være avhengig av å holde styr på en grisebinge i mitten av 1960-åra.
Skolemedisinen er helt hekta på medisinindustriens forsvar for at det er mye enklere å ha en puttremaskin borti et hjørne som dunker og går hele døgnet, og legene forstår veldig godt at de vil slippe greisebingen.
Jeg syns bare at det er enda viktigere å ha pasientens beste i tankene. Hva som er best for industrien er idag prioritert FØR mitt velbefinnende, og det er det litt vanskelig å godta.
Legger ved noen få linker. Det er lett å finne fler ved søk, men bruk engelske søkeord. Norge er desverre et u-land på området.
http://www.forestpharm.com/default.asp
http://thyroid.about.com/
http://www.thyroid-info.com
http://www.allthyroid.org/• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-09-05, 12:54 #7
Vet du om du har problemer med binyrene og produksjon av kortisol? Dersom jeg er syk med omgangssyke, influensa forkjølelse el l, øker jeg hydrokortisonen til dobbel dose i tre dager. Blir mye fortere frisk
. Det er jo helt klart en ekstra belastning for våre kropper :P .
-
29-09-05, 13:18 #8
Det vet jeg ikke. Jeg innser at jeg ikke vet så veldig mye om tilstanden min når jeg ser alt dere kan. Tror ikke jeg er så "hardt angrepet" som mange her inne.
-
29-09-05, 17:35 #9baremei Gjest
Godt sagt! Jeg hadde med krukka på jobben i går for å låne ut til en kollega som var gått tom, og vi stakk den oppunder nesa på et par andre, med advarsel om at det stinker fjøs og smaker høgg.
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Skal si vi fikk oss en god latter over grimasene og kraftuttrykkene som haglet.
-
29-09-05, 22:43 #10
Et merklig fenomen hos meg: Jeg blir ALDRI syk! Snakker ikke om hypothyreosen. Men forkjølelse, feber, omgangssyke o.l. ALDRI! Vet ikke sist. Må ha vært når jeg var barn. Har ofte ønsket meg noe feber så jeg kunne få sove uten sovepiller, men neida.
Litt dumt å skrive at jeg ønsker meg noe sånt da, men jeg er så lei av søvnløshet og tabletter. Så derfor. Men nå lurer jeg på om det er noen av dere som har det på samme måte, og hvis ikke så forstår jeg ikke bæret. Blir ikke sår i halsen en gang! Det som ofte er en begynnende forkjølelse. Merkelig greier.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Svar med sitat
Bokmerker