Viser søkeresultater 1 til 10 av 126
Hybrid View
-
06-10-09, 22:46 #1
Sv: Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år
Ja, levaxindosen jeg mener. Legen skulle egentlig ringt meg i dag, men er vel fortsatt syk da siden jeg ikke har hørt noe. Øket jo lio dosen den 17. sept, så da kan det vel ikke skade å øke levaxindosen nå. 12,5 ug blir vanskelig å få til med de tablettene jeg har i hus nå, men jeg kan jo ta 25 ekstra tre dager i uka?
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
06-10-09, 22:51 #2
Jada, det går bra å ha litt forskjellig dose på dagene, det er ukedosen som bør regnes.
Vi regner ofte pr. dag, men bør etter min mening gå over til å regne i mikrogram pr. uke.
1000µg i uka er et utgangspunkt for T4 dosen, men det varierer sterkt.
Liothyronin regnes ofte pr. dag fordi den har så kort virketid.
Har sett at man anbefaler 5µg av gangen, og trenger en mer bør en helelr ta to ganger med noen timers mellomrum - og aldri på kvelden.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-10-09, 20:48 #3
-
07-10-09, 22:07 #4
Jeg har jo omtrent samme erfaring med Liothyronin som deg. Hos meg virket den i en uke - så var det tilbake til det gamle igjen.
Siden forsøkte jeg jo meget høye doser uten å kjenne noe til det.
40 er også en meget høy dose - jeg endte på 120.
Det er ikke alle som har nytte av dette, men det er viktig for noen.
Kan du være av den typen som skal ha naturthyroxin da ?
Jeg ble iallfall mye bedre da - og bytter aldri tilbake !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-10-09, 08:44 #5
Planen min var å få øke dosene sammen med legen, men hun er ikke mulig å få tak i, så da får man vel ordne det selv da. Nå har jeg ventet i 14 dager på svar, og det er jammen lenge nok. Så da øker jeg levaxindosen selv. 120 lio

Min lege vil ikke gi naturthyroxin under dekke av at hun ikke har noen erfaring med det. Men jeg har bestilt time hos Balderklinikken og skal dit i begynnelsen på november.10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
08-10-09, 10:47 #6
120 ja - og jeg målte fT3 til over 20.
Så sluttet jeg brått - for å se om det hadde noe effekt, men det hadde det heller ikke.
Men Naturthyroxin har stor effekt på meg.
Det kan ikke være, som mange sier, fordi det inneholder T3.
Det må ha med å gjøre at hormonene er biologiske - og ikke syntetiske.
Tabletter med naturthyroxin måles i Grain, som er ca. 60milligram.
Man ender gjerne opp med mellom 2 og 4 Grain om dagen.
1Grain inneholder 38µgT4 + 9µgT3.
3Grain inneholder 114µgT4 + 27µgT3.
Kroppen lager jo T3 (av T4) før det kan brukes, og det går med 4µgT4 til hver µgT3. Altså skal det brukes 4x9=36µgT4 for å lage de 9 som er i et grain.
Det betyr at for å sammenlikne kan man dobble T4 innholdet.
3Grain vil altså kunne sammenliknes med effekten av 228µg Levaxin - men det er bare sånn grovt sett. Det er store individuelle forskjeller på hvordan man oppfatter dette.
Så om du skal begynne tror jeg det er lurt å innstille seg på en overgang.
Så er det også slik, at ingen hormoner virker godt før man får tilstrekkelig av dem.
Derfor ville jeg nok gitt Levaxinen er sjanse på full dose før du bestemte deg.
Andre parametere som D-vitamin B-12 og ferritin bør nok også opptimaliseres først.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-02-10, 22:55 #7
Kanskje på tide med en oppdatering. Jeg har nå vært hos Balderklinikken 2 ganger, og har nå spist omega 3, antioksidanter, selen, zink, b12, magnesium, d3, en boks gurkemeie og drukket masse grønn te
Og musklene og generell form er mye bedre enn i november. Det er lenger tid i mellom de dårlige dagene hvor kroppen bare har lyst til å ligge stille. Og jeg merker at kroppen tåler trening bedre, er bare en brøkdel støl nå iforhold til tidligere. Tåler også høyere puls og mer belastning.
Har nå time der igjen om en uke, har tatt blodprøve og så får vi se hva som skjer. Jeg kommer til å be om jeg kan få prøve tyroid. For selv om formen er bedre, er det langt igjen. Og jeg er egentlig ikke villig til å "sløse" bort mere tid, hvis en annen medisin kan gjøre meg bedre. Vet jo det ikke er noe hokus pokus, og er jo ikke sikkert det fungerer bedre for meg heller, men jeg vil i hvertfall prøve.
Hvis noen av dere har noen erfaringer dere vil dere, så fyr løs!10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Orca's dagbok
Av Orca i forumet DagbokerSvar: 10Siste melding: 17-03-11, 20:37 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
Av Shanita i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 16-10-07, 06:39

Svar med sitat

Bokmerker