Sitat Opprinnelig skrevet av nora
Thyroglobulinantistoffer var det vel. Noen har bare den ene. Denne betyr at antistoffer angriper kjertelen og det lekker ut rester av kjerletvev i blodet og du danner antistoff mot det. Beviser på en måte Hashimotos thyreoditt.

Din TSH har steget og ft4 falt.

Anti-TPO samt de nesten høye tg- antistoffene betyr at du har Hashimotos thyreoditt.
Hvis du var i Tyskland, ville de startet behandling med levaxin ved en TSH på 2,5 samt antistoffene. Har lest mange postinger på det tyske forumet om at de faktisk gjør det mange steder i Tyskland, og mange steder ikke.
Jeg har aldri lest så mye på nett noen gang som nå etter at jeg begynte å lure på dette med stoffskiftet. Og jeg ser jo at det er en omdiskutert sykdom. Synes det er så utrolig rart at man skal ha symptomer på noe som enda ikke har slått ut. Hva er logikken i det??? "Du har symptomene og prøvene viser at du kommer til å få sykdommen i nær framtid. Men du må bare ignorere det du kjenner og komme tilbake når prøvene viser at du har symptomer" Hæ?

Jeg tror ikke samboeren min vil akseptere at jeg skal gå slik som dette i 2 år til. Men takk gud for de antistoffene da, endelig en mulig grunn til at jeg er overmannet av giddalaushet og sovesyke;-)