Nå sliter jeg litt igjen...
Jeg har perioder hvor jeg er veldig "oppe" og andre hvor jeg er veldig "nede".
Begynner å blir så lei av dette... i begge periodene føler jeg at jeg mister meg selv. Og det er så utrolig sjelden jeg klarer å lande et sted mit i mellom.

Før jeg fikk diagnosen Hashimotos hadde jeg en ganske lang periode hvor jeg var veldig energisk (eller hyperaktiv om du vill), jeg jobbet overtid nesten hver dag, fikk masse gjort hjemme, gikk lange turer etc. sov 3-4 timer hver natt, ofte mindre. Jeg mistenker at stoffskiftet mitt da var høyt.
Konstant stressfølelse,masse muskelsmerter og spenninger. Migrene og masse neseblod.
Så fikk jeg en lang periode hvor jeg var veeeldig trøtt, deprimert, orket ingenting, hadde ikke lyst til noe. Ville bare sove. Ble sykemeldt, storekonsentrasjonsvansker, vektøkning etc.

Så etter jeg startet med levaxin ble jeg litt bedre, sakte men sikkert fikk jeg litt mer energi. Det kan variere veldig fra en uke til en annen - ofte kan jeg være bra i 2-3 uker og så går det nedover igjen.
Men generelt føler jeg meg litt bedre siden medisineringen startet.

Så begynte jeg med lavkarbokost i førsten på juli, energi nivået og stoffskiftet ble høyere. Har igunn følt meg veldig "høyt oppe" , gått ned 9 kg, og gjør mer enn jeg har gjort på lenge.

Men... så føler jeg nå siste ukene at det har tippet over for meg igjen.
Jeg er tilbake i "hamsterhjulet" hvor jeg bare løper fra meg selv hele tiden, kan ikke slappe av i det hele tatt, orker ikke sitte i ro, jobber som en gal og når jeg kommer hjem så lager jeg mat, baker , hekler , strikker ber folk hjem etc. i et sett. Jeg merker at jeg er helt utslitt men jeg klarer ikke være i ro.
Har mye smerter og spenninger i nakke og rygg.
Humøret er helt over styr, jeg blir kjempefort irritert og sint.
Igår sa samboeren min at nå synes han det har gått for langt og har blir helt stresset av meg, og lei. Han sa at han synes jeg er helt manisk og han vet ikke hvordan han skal orke det. Jeg merker det jo selv men jeg klarer ikke å stoppe.. og jeg liker å være så effektiv som jeg er nå, flink på jobben etc. men jeg merker jo at det blir for mye og jeg kjenner at stemningen hjemme er dårlig pga. dette.

Kan stoffskiftet mitt være for høyt nå?
Kan dette i såfall komme av at jeg tar mye D3 og spiser lavkarbo?
Det er veldig slitsomt å føle at det er så enten eller... manisk eller deppresiv..ingen av dem er særlig bra men jeg foretrekker igrunn manisk.

Andre som opplever sykdommen sin slik?