Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
....jeg ble rett og slett litt overveldet av all info og respons så jeg måtte gå i tankeboksen å ta noen nye vurderinger.
Har foreløpig kommet frem til følgende:

Jeg begynte så smått med behandling av statinger - noe som førte til grusomme muskelsmerter etc. legen ville jeg skulle prøve et annet merke (jeg får veldig høy dose - 80 mg ).
Ved du hvad Carro? Du må være gevaldig obs på denne læge... da da selv statin-producenterne skriver at man skal IKKE give mere en 40 mg dagsdose til mennesker med sygdomme i thyreoidea!

Jeg er O-V-E-R-L-Y-K-K-E-L-I-G for , at du er kommet AF denne medicinering, men jeg ville ikke før skrive så meget til dig før, da du havde flere end rigeligt bekymringer i forvejen.

Jeg vil heller ikke skrive så meget nu, lige bortset fra, at dit valg af tilskud ser meget fint målrettet ud i formålet. Jeg vil bare opfordre dig til at overveje et Q10-tilskud, der statinerne, selv efter en kort periode "æder" Q10 ud af musklerne, og dette Q10-tab fortsætter i en periode, selv efter ophør med at indtage statiner. Så hvis du gerne vil komme dig hurtigere fra muskel-gener + genvinde muskelstyrken hurtigere - er Q10 løsningen.

Vær også opmærksom på Guarmin Granulat (på kapsler er meget dyrere). Allertiders til både vægtkontrol OG kolesterolregulerende.

Kommer senere med links til kilder om "maxdose af statin til thyreoideasyge" og "Q10-behov efter statiner".

Rigtig god bedring