Viser søkeresultater 1 til 10 av 77
Threaded View
-
19-06-09, 15:19 #11
Sv: Nye prøver, kan noen tolke dette?
Jeg går endnu længere - jeg er selv en lodret modstander af statiner til mennesker og jeg er totalt fjendtligt indstillet over for ordinationen af statiner til stofskiftesyge!!! Statiner hæmmer alle de mekanismer kroppen ellers benytter til at regulere problemer med hormoner. Dvs. statinbehandlingen hæmmer og forsinker behandlingen for stofskiftesygdom, som den også forringer behandlingen af alle andre "hormon-sygdomme".
Noget andet ingen læger ved, fordi ingen har fortalt dem det, er - at er man i behandling med statiner - vil de kendte blodprøve-metoder til bestemmelse af kroppens D-vitaminstatus - betragte statiner OG D-vitaminet under et.
Molekylært ligger statiner og D-vitaminet så tæt på hinanden, at de kendte analysemetoder IKKE tilstrækkelig kan skelne mellem disse to stoffer og derfor vil resultatet blive et falsk D-vitaminstatus, dvs. prøveresultatet vil vise højere niveau af D-vitaminet end det er i virkeligheden. Det betyder, at vi kan gå med en betydelig D-vitaminmangel, uden at det påvises ved blodprøverne. Derfor vil jeg advare om at:
Det nytter ikke at få målt sit D-vitaminstatus, hvis man er i behandling med statin-baserede kolesterolsænkende lægemidler.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Forvirret over Hashimotos info
Av Xaka i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 14Siste melding: 10-04-09, 13:52 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30 -
Har hatt hashimotos/knutestruma en god stund
Av sos i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 01-05-07, 21:19 -
Prøver som bør tas - og dosering - ved Hashimotos
Av Stina i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 82Siste melding: 01-09-06, 20:45

Svar med sitat

Bokmerker