Heisann!
Nå har jeg vært hos den nye legen min og det dukket opp endel nye ting.
Han tok prøver som ikke den gamle legen min har tatt og fant bl.a at jeg hadde farlig høyt kolesterol og blodtrykk i forhold til alderen min (27 år).
Ble umiddelbart satt på medisiner mot kolesterolet og skal sjekke blodtrykk på nytt neste uke. Blir bare mer og mer forvirret jeg. Dukker jo opp no nytt hele tiden.
Prøve svarene var som følger:
TSH 1,9 (har gått opp - var på 1,29 sist)
FT4 15 (opp fra ca. 14)
FT3 5,1 - hvordan er denne verdien? Gamle legen min målte aldri denne.
Anti-Tpo fortsatt over 1300.
Kolesterol 6,7
B12 170 (var 181 for 4 uker siden - dette nektet gamle legen å behandle, nå fikk jeg TrioB (tror jeg de het).
Blodtrykk 150 over 100.

Nye legen ble veldig sjokkert over alle medisinene jeg hadde fått av gamle legen og at ikke blodtrykk og kolesterol ble fulgt opp. Han mente også at det var viktig å være klar over at T4, T3 og TSH alle fungerer sammen og at alle er like viktige å følge med på og regulere - det var jo en positiv overraskelse må jeg si, gamle legen så bare på TSH. Håper ting blir bedre fremover. Tror fortsatt det er noe med binyrene som skaper dette stresset, som igjen gir høyt blodtrykk og andre ting. Men må nok ta en ting av gangen, var ikke så lett å komme med all info på første konsultasjon. Fikk veldig høy dose av kolesterolmedisinen så håper jeg ikke får for mye bivirkninger. Føler meg veldig urolig nå av å sitte på jobben å vite at jeg har så dårlige verdier. Tenk om jeg får et hjerteinfarkt eller no...

Moren min ringte iåår og spurte hvordan det gikk hos legen, når jeg fortalte om kolesterolet sa hun " ja det er vel ikke rart med den maten du spiser" - blir veldig lei meg av sånne kommentarer. Er dritt lei av det. Hun vet ikke noe om hva jeg spiser. Hun tror at jeg er overvektig fordi jeg spiser masse usunn mat og gotteri hele tiden, men det er jo pga. hypothyreosen!! Hvor mange ganger skal man måtte si det? jeg har faktiskt et veldig sunt kosthold, om noe så spiser jeg nok for LITE mat.
Prøvde ut lavkarbo kost før jeg dro på ferie og hadde tenkt å gå tilbake til det nå siden jeg følte meg veldig bra da. Men familien mener jo selvfølgelig at jeg kan skylde meg selv at jeg får høy kolesterol fordi de er overbevist om at det er pga. at jeg prøvde lavkarbo.
Men nå har jeg jo spist vanlig karbo-mat i 3 uker.
Er det forresten umulig for meg å gå på lavkarbo med denne kolesterol verdien??
Trodde jeg hadde funnet kostholdet som passet for meg men nå er jeg usikker.