Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Threaded View
-
01-06-09, 17:55 #12
Sv: Medisinert, men ikke bra? Maten påvirker hormonene!
Det er svært at omlægge sit forbrug af brød. Vi er opvokset med den hygge, der hører med et friskbagt brød til morgenmaden, eller en lækker ostemad til eftermiddagskaffen. Men det er ikke umuligt at lægge om, specielt når man opdager, efter en slags "prøveperiode" uden brød, at når kroppen/tarmene først får lov til at eksistere "brødfrit" - hvor meget (positivt) forskel sker der med alment befindende + tarmfunktionen. SÅ kan det pludselig blive svært igen at vænne sig til forringelserne i samme, når man husker brødhyggen og "prøver" at spise brød igen. Det har jeg lært og erfaret.
Når jeg nu skal af sted til et træf med frokostbord eller lignende, har jeg altid en lille pakke med Pumpernickel med til mig selv. Det eneste brød man kan være 100% sikker på ikke indeholder hvede og ikke skaber rejsning af insulin (så vidt jeg husker). Ofte ender det med, at folk så gerne vil "smage" at jeg selv går fra bordet halvsulten.
God bog "Bedre uten brød" = læs uddrag her. Og mere om forfatteren Dr. Wolfgang Lutz
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Spennede skriv i Thyra om blant annet Armour Thyroid
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 11-07-11, 20:41 -
LDN (Naltrexone) og autoimmunitet
Av nora i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)Svar: 22Siste melding: 22-04-10, 16:24 -
Mageondter pga lavt stoffskifte, autoimmunitet, undersøkelse
Av Stina i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 75Siste melding: 25-11-07, 02:44 -
foredrag av Lars Omdal 3. og 10.okt.
Av nora i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)Svar: 19Siste melding: 16-10-07, 16:19 -
Foredrag i Bergen tirsdag 18.09 kl 19.00
Av Reven i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 14-09-07, 15:50

Svar med sitat
Bokmerker