Jeg synes ikke det er det minste rart at legen din tenker som han/hun gjør i forhold til en FT4 på 26 og evnt høyere. Dette er i mange tilfeller ensbetydende med overdosert, men selvsagt ikke alltid. Retningslinjene de har er nok å holde pasientene innenfor referanseverdier. Dette er noen ganger trasig for oss, da det er individuelle forskjeller på hvor vi har det best i forhold til verdier. Dette gjelder både ved høyt og lavt. Vi hører om de som fortviler ved feks en Tsh i grenseland, med mange symptomer, som ikke får behandling.

Derfor bør legene behandle mer ut i fra hva pasienten formidler, men de er i sluttenden ansvarlig for det de gjør. Selv har jeg hatt høyt stoffskifte og jeg hadde det veldig bra en periode, mens kroppen kjørte på høygir. Jeg hadde energi for flere kjentes det ut som. Men det var en stund.....det smalt formidabelt for å si det sånn. Hva som er tilfelle for deg nå når du ligger på 26 på FT4 er det vanskelig å si noe om. Er du egentlig for høy og nyter godt av det en stund? Er dette der du bør ligge for å ha det optimalt? Vel, fremtiden gir svaret. Er du for høy vil det med tid og stunder antagelig merkes. Forstod jeg rett har du nylig tatt en blodprøve og hvilken vei FT4 har tatt vil denne vise. Ut i fra dette og formen får du diskutere med din lege hva som ser ut til å være det riktige for deg her. Bli der du er på dose eller evnt redusere.