Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
Hei dere!
Etter at jeg startet med opptrapping av Levaxin for 1 uke siden har jeg fått en utrolig slitsom "kløe". Jeg vill egentlig beskrive det mer som at det svir og brenner, veldig intenst. Under og på siden av føttene, mellom fingrene og i håndflatene. Det er fryktelig ubehagelig og kommer i anfall, bølger eller hva man nå skal kalle det. Våkner 2-3 ganger på natten av at det plutselig svir og klør. Det har pågått i 3-4 dager. Hvis jeg skulle sammenligne dette med noe så føles det som å bli brent av brennesle, eller bitt av sånne gule maur (****emaur kaller vi det her men ) , føles som om det etser nesten. Har kjøpe Eurax krem mot kløe men det hjelper lite.
Er det noen andre som kjenner igjen dette? Er det en bivirkning av levaxinøkningen? Hvor lenge kan jeg regne med at dette kommer til å pågå - skal trappe opp minst 3 ganger til... blir nesten sprø av det.
I tillegg merker jeg at jeg er veldig hoven rundt øynene, særlig på morgenen, og har fått endel verk i kroppen. Er dette også levaxinen? Eller er det hypothyreosen?

Ikke lett å bli klok på dette... Men denne kløen må forsvinne før jeg blir sprø! Klarer ikke å jobbe engang... så sitter bare på jobben å irriterer meg over at det klør og gjør vondt!
Heisann - jeg kjenner meg igjen her - men det som er rart er at jeg var/er hyper.... (det er kanskje sånn at man har samme symptomer??) I perioder har jeg en sinnsyk kløe innimellom fingre, på håndflaten, bak på ryggen, på hoften etc og dette kommer plutselig - klør noe voldsomt intenst i 20-30 min, blir rødt og hovent og så går det plutslige over der, så kan det komme igjen etter noen timer et annet sted. Har også opplevd å være hoven i øynene innimellom. Særlig innerst mot neseryggen....

Jeg fikk diagnosen i juni ifjor har gått på NeoM frem til 25 mars i år, først 30 mg pr dag i en periode og siden har jeg redusert dosen med jevne mellomrom frem til denne dato.. da mener endkrinologen på sykehuset at jeg er frisk og får beskjed om å slutte helt med NeoM. Jeg har siden januar gått med et veldig hovent ben men legen på sykehuset mener at dette ikke har med stoffskiftet å gjøre så jeg vet da søren Har sjekket for blodpropp og det var det heldigvis ikke - men jeg heller til at dette faktisk har med stoffskiftet å gjøre men vet ikke helt hva man skal gjøre med disse tingene.