Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Tråd: Føtter...
-
07-10-07, 00:42 #1
Føtter...
Hei,
Kom til å tenke på et annet symptom jeg har med føttene. Lurer på om noen andre har samme plagene.
Jeg bruker omlag 30 skritt hver morgen på å kunne gå normalt. Jeg har smerter og senene under føttene føles trange.
I tillegg har jeg smerter i ankelen akkurat som om jeg skulle ha forstuet foten. Jeg er nesten redd for å gå i trappa, siden foten har sviktet under meg flere ganger. Har det i begge føttene og smerten flytter seg fra den ene til den andre.
Noen flere?Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
07-10-07, 11:32 #2
Jeg har hatt kramper under føttene siden jeg var liten.... ;)
Nå føles alle sener og muskler i hele kroppen "trange". Så det er nok noe med at hormoner påvirker sener og muskler. Bare tenk på bekkenløsning (så vidt jeg vet/kan huske, så er det senene som holder bekkenet sammen som blir slappe før tiden - for til fødselen er det jo meningen at de skal bli løse)... Og Cushings eller Addisons - er det ikke en av dem som gir løse senebånd rundt leddene slik at knær f.eks. hopper lett ut av ledd?
Ja, forresten - jeg har jo også fått diagnosen Resless Legs (må kanskje skriven den også på...), jeg får småkramper i (bl.a.?) leggene når jeg holder på sovne. Og det er jo også muskler.
Knærne mine svikter, spesielt i trapper. I tillegg er jeg svimmel og ser tåkete. I går trynte jeg i trappa
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
07-10-07, 14:25 #3
Jeg har det på akkurat samme måten. Må holde meg godt fast når jeg går ned trappa om morningen både pga smerter og ustøhet.
Var mye bedre tidligere etter jeg beg med medisinering, men fikk det tilbake etter div kreftbehandling.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
07-10-07, 19:11 #4
Har det som deg jeg også Shanita. Har bare aldri koblet dette med stoffskiftet mitt
-
07-10-07, 19:15 #5
Auuuu, håper det gikk bra og at du ikke skadet deg!!!
Opprinnelig skrevet av Stina
-
07-10-07, 22:31 #6
Takk, Reven, nei ikke i går, for jeg trynte på vei oppover - det er verre når knærne gir etter på vei nedover
Takk som spør, vennen
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
07-10-07, 23:00 #7
Godt å høre at du er hel Stina!!!
Ikke bra det der...Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
07-10-07, 23:12 #8
Takk, snille... ;)
Nei, det er ikke så bra - spesielt ikke sammen med at jeg mangler noen sener på det ene benet, så når kneet svikter, så svikter ankel igjen. Slo meg skikkelig ei gang. Men jeg sviver jo hver eneste dag i dusjen også. Deiser i veggen så det smeller m.m. Joda, ikke en kjedelig dag her nei...
-
07-10-07, 23:38 #9
Shanita
Har smerter under føttene, jeg også, men de blir faktisk værre etter at jeg har gått litt. Men jeg er svært "stiv" om morgenen og har alltid problemer ned trappen.
Jeg har heller ikke satt dette i forbindelse med hypoen. Jeg fikk diagnosen "fibromyalgia" for ca. 16 - 17 år siden og trodde det var det. Jeg lurer ofte på om fibroen og hypoen egentlig er samme tingen. (?)
-
08-10-07, 00:33 #10
Jeg er også veldig stram i akkilesen etter å ha sovet, men kan være det etter å ha sittet i ro også. Jo mer sliten jo stivere er jeg liksom.Jeg bruker omlag 30 skritt hver morgen på å kunne gå normalt. Jeg har smerter og senene under føttene føles trange.
Det underføttene minnet meg på at jeg hadde sinnsykt vondt under føttene da jeg fikk diagnosen. Akkurat som sene strekk. Utrolig vondt!!
Ruth Mari:
Det er forskere i statene som visst nok forsker på sammenhen mellom FM og Hypo. Og om det egentlig er forskjellige grener av det smme ville ikke forundre meg, så like som sykdommene er. Men det skal vel tenkes på at FM er en sekk med sykdommer, og der med vil ikke alle typer FM være fra et stoffskifte. Det er jo mistenkelig mange likhetstrekk mellom Hypo og ME også. Alle 3 sykdommer burde forskes mye mer på...Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Svar med sitat
Bokmerker