Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
22-04-09, 19:43 #7
Sv: Kalsium-løgnen: Det er mineraler vi trenger mer av, ikke kalsium.
Godt fundet, Thomas

Om calcium-løgnen skriver Robert G. Thompson selv følgende:
Af en eller anden grund, har vi alle været forført til at tro, at vores krop har brug for mere calcium. Selv om der findes patienter, der vitterlig har brug for et direkte tilskud af calcium (ca. 1 ud af 20 patienter) er det indlysende, at disse patienter er undtagelser, i kraft af deres specifikke diagnosticerede sygdomme, opstået netop af decideret calcium-mangel.
Det lader til, at vi alle har været forført til at tro, at vores knogler er opbygget af calcium. Almindelig sund fornuft ville fortælle os noget andet. Calcium er kun et af de mange mineraler, der udgør vores knoglemineralindhold. Næsten 99 ud af hundrede patienter, der kommer til mit kontor mener, at deres knogler er opbygget af calcium og at osteoporose er et følge af tabet af calcium fra knoglerne. Det er kun delvist sandt. Endnu en gang bør vores almindelig sund fornuft fortælle os, at calcium kun er et af de mange mineraler, der udgør vores knoglematrix.
Der er mindst 13 mineraler, der udgør væsentlige bestanddele af vores hydroxyapetite krystaller, som udgør vores knoglematrix. Der er 76 ioniserende mineraler i alt i hvert af de celler i vores krop, herunder osteocyte celler i vores knogler.
Desværre er det nok med overskud af kun et mineral (her calcium) for at skabe en forstyrrelse i alle celler i vores krop. Denne overskydende calcium efterhånden hober sig op i vores celler og fører til dramatisk stigning af de medicinske problemer, vi udvikler efterhånden som vi bliver ældre. Herunder men ikke begrænset til:
- udvikling af såkaldt calcific plaque i vores arterier (hærdning af blodårer og arterier, koronar hjertesygdom);
- calciumoxalat i form af nyresten; calcium-galdesalte - danner galdesten;
- calcium i vores led (osteoarthritis);
- høj blodtryk (behandlet ofte med netop med calcium-blokerende medikamenter i forsøg på at mindske den øget intracellulære calcium-niveau);
- tilsløring af skjoldbruskhormonets funktion eller årsag til en decideret resistens mod skjoldbruskhormonet pga. modstand fremkaldt af øget indhold af intracellulær calcium/kalium nøgletal (funktionel hypothyreose);
- overbelastning af binyrer og/eller udvikling af resistens mod binyrebarkhormoner, som følge af natriumtabet i urinen, som følge af hæmning af binyrernes cortisol, for at holde på magnesium, for at kompensere for den øgede intracellulære calcium-niveau (funktionel binyreinsufficiens) - hvilket igen fører til faldet i stofskiftet (vægtøgning, nedsat energi), nedsat fordøjelse (især spaltning af proteiner, manglende evne til at optage aminosyrer i vores celler = depression, angst, søvnløshed, hovedpine, migræne, PMS, tvangspræget kompulsive lidelser osv.);
-svækkelse af immunsystemet og listen kunne blive ved og ved!
Faktisk er næsten alle disse lidelser forbundet med betydelige mineral-mangelstistande/forstyrrelser, der kun kan påvises gennem vævsanalyser (TMA). Disse mineralforstyrrelser i vores celler går ofte forud for udviklingen af disse sygdomme årene forinden, og de kan nemt forebygges gennem kostændring samt, i svære tilfælde - ved rette kosttilskud.
Beklagelsesvis sniger sig en del urigtige oplysninger ind i lanceringen af diverse kosttilskud, uanset om disse oplysninger stammer fra lægemiddelproducenter eller fra producenter at naturlægemidler. Det vi har brug for er ikke bare mineraler, men mineraler i ionic-form dvs. fine mineralsalte i form der findes f.eks. i vores tårer, sved og urin.
Jeg anbefaler IKKE tilskud af chelaterede mineraler, der ikke er vandopløselige og kan ophobes i kroppen uden at kunne gavne kroppens celler. Jeg anbefaler heller ikke tilskud af kolloide mineraler, der er ikke vandopløselige og kan derfor ikke absorberes af kroppens celler, men i stedet ophobes.
Jeg anbefaler kun at bruge ægte havsalt på middagsbordet og et dagligt tilskud af spormineraler udvundet af havsalt minus natrium, for at kompensere for mineralmangel i vores fødevarer, der dyrkes på en udpint, mineralfattig landbrugsjord.
Mineralmangel dvs. mangel på FLERE mineraler medfører netop osteoporose. Ikke kun calcium-mangel. Det er almindelig sund fornuft.
Kilde... (Med forbehold for evt. oversættelsesfejl)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Kalsium og Levaxin
Av Monja i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 5Siste melding: 23-03-10, 20:31 -
Smerter og kalsium
Av NoraH i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 3Siste melding: 14-01-10, 16:09 -
Kalsium i mat. Forslag??
Av DALIA i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 8Siste melding: 17-04-08, 22:27 -
Kalsium tilskudd når man tar liotyronin
Av gutt_81 i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 2Siste melding: 17-07-07, 21:22 -
For høy kalsium
Av Stina i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 5Siste melding: 18-04-07, 22:33

Svar med sitat

Bokmerker