Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
Takk for at du svarer så utfyllende Thomas, godt å høre at legen min ser ut til å gjøre ting i rett tempo. Får bare smøre meg med tålmodighet og håpe at jeg finner en dosering som passer for meg.

Ja, jeg har lagt på meg nesten 20 kg på kort tid. Vet ikke helt om det kom av antideppressiva som jeg gikk på før eller om det hadde med stoffskiftet å gjøre. Antageligvis er det en kombinasjon av begge. Orker liksom ikke være noe aktiv lenger heller..

Caroline
Hvorfor tok du i det hele tatt antidepressiva? - Det er noe å tenke på. Fordi alle (?) som får lavt stoffskifte blir deprimerte, automatisk, i en eller annen form og grad. Det er så typisk leger som ikke tenker på stoffskifte, at pasienter en deprimert og sliter og trenger antidepressiva!

Jeg var svært deprimert før jeg fikk Levaxin. Jeg la på meg godt over 50 kilo på 3-4 år.

Mine psykiske problemer forsvant mer eller mindre med Levaxin. Jeg dro på fester hver helg, løp rundt som en stukket gris, og levde livet! Uten Levaxin hadde jeg sikkert veid opp mot 200 kilo nå.. Hvem vet?? Kanskje vært begravet. En ting er sikkert: Levaxin hjalp meg. Fysisk OG psykisk. Ingen skal få trøkke antidepressiva ned i kjeften min nei!

- Det er viktig å merke seg at hvis man ikke får ønsket resultat med Levaxin, kan man prøve Liotyronin (T3) i tillegg. Liotyronin blir brukt mer og mer i psykiatrien, sakte men sikkert, også!
Liotyronin kan gi hypotyreosepasienter det de trenger av energi, mentalt og fysisk, hvis ikke Levaxin hjelper nok. Husk det til fremtiden, hvis du ikke blir helt fornøyd på Levaxin. Men som sagt, å finne sin rette dose er første skritt uansett.

Det var nok ikke antidepressivaen du tok som gjorde at du la på deg. Det var nok heller det at du hadde/har for lavt stoffskifte. Med Levaxin i gang, får du trolig nok vilje til å trene/røre på deg etterhvert, nettopp fordi du får nok energi til å røre på deg!

Se på meg nå, feks. Jeg tar mindre og mindre Levaxin, orker mindre og mindre.. Og har hverken psykisk ork, eller fysisk energi.

1997: Etter noen måneder med Levaxin, og i tilstrekkelig mengde, orket jeg plutselig å ikke bare røre på meg, men jeg begynte å trene, forsiktig først, og etter et par år syklet jeg lett 10 mil (Ja, 100 kilometer) på rappen en varm sommerdag uten å stoppe så mye som en eneste gang. Så DET, folkens, bare til informasjon.

2009: Med mindre og mindre Levaxin innabords, orker jeg knapt å løfte det ene benet ut av sengen, snegle meg inn i klærne, spise (alt dette er en vond og treg prosess som tar minst 2 timer) og bare det å "våkne" er helt grusomt. Etter noen timer er jeg nesten klar for å kjøre (KJØRE, altså!) til dagligvarebutikken for å handle. Når jeg kommer hjem, etter 20 lange minutter, er jeg totalt utstlitt, og må legge meg ned i minst 30 min til en time++

Så, ja.. Lavt stoffskifte.. Trening.. Energi.. Riktig dose med Levaxin.. *nikker*