Viser søkeresultater 1 til 10 av 77

Threaded View

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Sv: Mine prøvesvar

Vel, nå er ikke jeg noen ekspert (enda) men jeg vet at FT4 er Fritt T4-hormon, som er en av verdiene i blodet man går etter når man har Hypotyreose, sammen med Fritt T3, FT3, og evt. TSH. TSH er dog ikke like viktig, alltid.

Det kan ta litt tid å få effekt av Levaxin. Hvor lenge har du tatt Levaxin?

Hvis kun Levaxin ikke hjelper i lengden er det mange som tar Liotyronin i tillegg. Liotyronin (T3) er "broren" til Levaxin (T4).

Og hvis ikke denne kombinasjonen hjelper, er siste, og kanskje beste (i følge flere og flere pasienter!) utvei, det naturlige preparatet Armour, som kombinerer bla. hormonene T3 og T4 (Som finnes i Liotyronin og i Levaxin). Levaxin og Liotyronin er som du kanskje vet syntetisk. Armour er naturlig, laget av knust grisekjertel!

Det kommer flere og flere rapporter på at folk ikke trives med Levaxin alene. Mange blir aldri "friske" med bare Levaxin. Alternativene jeg nevnte hjelper stadig flere og flere mennesker med Hypotyreose.

Kan jo bli spennende å se på de siste TRAS og ANTI-TPO målingene dine.

Joda, ting ser bedre ut for din del. TSH litt høy enda, mye antistoffer for 5 uker siden, klassisk Hashimotos. FT4 er jo på vei opp, og det kan være bra. Du tar jo foreløpig en ganske lav dose med Levaxin. Tiden vil vise hvordan utviklingen din utarter seg!

Si meg, har du hatt hjertebank (anfall med task puls) i tiden før du fikk diagnosen?

Din diagnose var den første diagnosen jeg fikk for 12 år siden. Men det jeg fikk var mer at jeg hadde HATT Hashimotos, at denne hadde gått over, og resultatet av dette var lavt stoffskifte, som igjen ikke var målbart i blodet. Det vanligste er jo at Hashimotos-pasienter får Hypotyreose Type 1, mens jeg hadde Hypotyreose Type 2. Og nå er det snakk om at min Hashimotos/Hypotyreose kanskje har brent ut, og at jeg nå er helt frisk, men holdes syk av Levaxinen jeg egentlig ikke skal ta nå om dagen. Det er derfor jeg neddoseres pr. i dag, med alt ubehaget som følger med!

Lykke til videre!

Mvh.
    Thomas
    Sist endret av Thomas W H; 18-03-09 kl 12:32

Lignende tråder

1. Forvirret over Hashimotos info
    Av Xaka i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 14
    Siste melding: 10-04-09, 13:52
  2. Diagnosen
    Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 19
    Siste melding: 26-08-07, 21:30
  3. Har hatt hashimotos/knutestruma en god stund
    Av sos i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 21
    Siste melding: 01-05-07, 21:19
  4. Prøver som bør tas - og dosering - ved Hashimotos
    Av Stina i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 82
    Siste melding: 01-09-06, 20:45

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn