Viser søkeresultater 1 til 10 av 127

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard Sv: Frustrert og lei, ja...

Ser at linken ikke funker. Prøver igjen.

Jeg kopierte fra første artikkel på denne siden:

http://www.frifagbevegelse.no/aktuel...temannsbladet/
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Kjære Sonja!

Det gjør vondt langt inn i hjertet å lese det du skriver. Forferdelig at du ikke får hjelp i dag engang.
    Når legene gjemmer seg bak noen ekstra kilo for å forklare "alle" problem, blir det nesten som de som har plager og som røyker. Da er tobakken roten og foten til all elendighet....
    Du har hjulpet så mange med dette forumet, så er ikke en god følelse å sitte her uten å kunne hjelpe DEG!!
    Er vi ikke knytta opp mot funksjonshemmedes landsforbund, eller hva det heter. Der tror jeg det gis gratis advokatbistand. Noen som vet noe mer om det?
    Du burde få hjelp /avlastning mot både leger og NAV...

Beste hilsen og klem fra Gunnda.
    Sist endret av gunnda; 04-02-09 kl 22:30 Begrunnelse: Skriver som vanlig masse feil......
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Er vi ikke knytta opp mot funksjonshemmedes landsforbund, eller hva det heter. Der tror jeg det gis gratis advokatbistand. Noen som vet noe mer om det?
    Du burde få hjelp /avlastning mot både leger og NAV...
    De som er medlem av Norsk Thyriodeaforbund er også medlem av FFO:

http://www.stoffskifte.org/Webdesk/n...html?id=867574

Gjennom NTF får du også noen medlemsfordeler gjennom vårt medlemsskap i Funksjonshemmedes Fellesforbund (FFO). Det dreier seg om hotellrabatter på Choice Hotels Scandinavia, Scandic Hotels, og Thon Hotels. Det dreier seg også om juridisk bistand vedrørende arbeidsrett hos ArbeidsRettslig Consulting.

Jeg føler også med deg Sonja.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Takk for svar begge to!
    Innimellom blir jeg bare så oppgitt! Regner med at det er flere som møter veggen i helsevesenet og NAV, så derfor opprettet jeg denne kategorien hvor vi kan lufte frustrasjoner og få ut litt damp. Det er ikke så fornuftig å banke hodet i veggen sånn i lengden...

NTF og jeg står dessverre ikke på så veldig god fot, så der er jeg ikke medlem.
    I og med at jeg er selvstendig næringsdrivende, er det nok ikke noe hjelp å få hos advokat når det gjelder arbeidsrett og den type spørsmål.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    11

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette Vis post
    De som er medlem av Norsk Thyriodeaforbund er også medlem av FFO:

http://www.stoffskifte.org/Webdesk/n...html?id=867574

Gjennom NTF får du også noen medlemsfordeler gjennom vårt medlemsskap i Funksjonshemmedes Fellesforbund (FFO). Det dreier seg om hotellrabatter på Choice Hotels Scandinavia, Scandic Hotels, og Thon Hotels. Det dreier seg også om juridisk bistand vedrørende arbeidsrett hos ArbeidsRettslig Consulting.

Jeg føler også med deg Sonja.
    Det stemmer det at NTF er medlem i FFO og at FFO har en avdeling som gir juridiske råd (ikke advokatbistand, men rådgivning).
    Har selv for noen år tilbake ringt dem for å be om råd, ringte flere ganger om dagen i to uker uten at noen tok telefonen.
    La tilslutt igjen en beskjed på telefonsvareren der jeg forklarte kort om mitt problem og ba dem ringe meg på tlf .... Dette gjorde jeg tre ganger.
    Ringte de?? Nei, har ikke hørt et ord fra dem.
    På telefonsvareren deres sier de at du skal legge igjen beskjed så ringer de opp igjen så snart de har mulighet.
    Det må være 7 år siden nå, så de burde hatt tid til en telefonsamtale på de årene synes nå jeg da.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard Sv: Jeg er sint og drittlei

Nå har jeg tillatt meg å slette alle innleggene der jeg skrev positivt om endokrinologen på Bærum. For etter brevet jeg mottok fra vedkommende idag, har jeg ingen grunn til å være positiv. Han vil ikke gi meg noe annet enn levaxin, alternativt prøve med t3.

At han tok feil med dosen beklager han, men sier at det ikke var viktig da det var doseøkningen jeg var interessert i...
    Akkurat ja... jeg er jo ikke interessert i å bli friskere, neeeida...
    At jeg går på høyeste dose levaxin jeg noensinne har brukt og har det dritt på den, spiller altså ingen rolle så lenge blodprøvene er "innen normalen".

Og preparater med animalske ekstrakter er visstnok ikke anerkjent som legemidler og kan derfor ikke foreskrives av norske leger, i følge ham.

Hele brevet bærer preg av en veldig overlegen tone og jeg er nok en gang skuffet. Jeg skal altså ikke få lov til å bli friskere! Det er til å gråte av. Og det gjør jeg også. Sint er jeg også.

Jeg gidder ikke krangle med ham. Jeg får visst bare klare meg sjøl.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Huff !
    Og jeg forstår jo frustrasjonen Sonja, men gi for all del ikke opp !
    Man kan bare ikke klare seg helt selv ......

Så er det også feil det som skrives : "......ikke anerkjent som legemidler og kan derfor ikke foreskrives av norske leger, i følge ham."

Både Armour og ERFA er oppført i listen over medikamenter det skal søkes registreringsfritak for - og det betyr jo at man kan det !
    Her skorter det på vilje - prøv en annen er nå mitt råd.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei Sonja

Legen din driter seg ut. Det er dessverre blitt ditt problem Ikke gi deg i å prøve å finne en annen som kan skrive ut. Det finnes noen av dem der ute...

Lykke til, og ikke gi opp

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Så langt - meg bekjent - er ikke preparater med animalske ekstrakter anerkjent som legemiddel og kan derfor ikke forskrives av norsk lege.
    Dette er ordrett som det står i brevet fra endoen.

Her dreier det seg nok både om ren uvilje mot å skrive ut naturlige midler, samt kunnskapsløshet og direkte feilinformasjon.
    Hvis dette er representativt for norske endokrinologer, noe jeg dessverre tror det er, så står det jaggu dårlig til!

Lignende tråder

1. Blir så sint...
    Av Hsn i forumet Frustrert og lei
    Svar: 8
    Siste melding: 27-03-07, 21:38
  2. Argh! Nå er jeg drittlei høyt stoffskifte!
    Av Trygve i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 22-11-06, 17:29
  3. Jeg er sint på… fastlege og endokrinolog
    Av cathrin i forumet Endokrinologer
    Svar: 15
    Siste melding: 02-09-06, 21:18
  4. JEG ER SINT!
    Av cathrin i forumet Frustrert og lei
    Svar: 16
    Siste melding: 21-07-06, 07:10
  5. jeg er så sint
    Av villemo i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 23
    Siste melding: 05-06-06, 10:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn