Jeg ble svært dårlig da jeg slutta med Levaxin. Jeg var forberedt på det, for jeg trodde at kjertelen kunne være i en hviletilstand fordi jeg hadde brukt Levaxin så lenge. Jeg satset jo på at kjertelen var i orden, men det var den ikke. I den tiden jeg hadde brukt Levaxin døde den og derfor ble jeg dårligere enn det jeg var før jeg begynnte substituttbehandlingen.

Det er klart at Levaxin virker, men på meg virker den ikke godt nok til at livet blir levelig. Hvorfor den ikke gjør det er jo et intressant spørsmål.
Armour virker heller ikke like godt som mitt eget thyroxin gjorde - men det virker mye bedre enn Levaxin.

Jeg fortalte om eksperimentet mitt, som jeg utførte i sterk fortvilelse over den situasjon Levaxin hadde brakt meg i, TROSS at allverdens leger forsikret meg om at det ikke fantes bivirkninger med dette !
Og saken er jo den at jeg ble mye verrre etter behandlingsstart enn jeg var før - uten at man gjorde et hederlig forsøk for å rette på det.
Det kan vel være greitt å vite om man får en opptur når man slutter noen dager, men ingen må ta dette som en oppfordring til eksperimentering med egen kropp.

Noen kan være allergiske mot "hjelpestoffene", som de kalles. De er der ikke for å hjelpe OSS - men for å hjelpe fabrikanten av pilla !

Levothyroxin er et varemerke for en thyroxin som er framstillt etter visse spesifikasjoner. At det står Natrium etter betyr at thyroxinen er bundet til salt. I kroppen er thyroxinet jo bundet til proteiner, særlig TBG.
Armour er forøvrig bundet til sitt naturlige protein.
For å klare produksjonsprosessen og for at hver tablett skal ha en viss mengde thyroxin i seg (styrke) blander de med vannbunnet melkesukker, maisstivelse, gelatin og kalkpulver. Magnesiumstearat er en overflatemehandler.
Dette er næringsstoffer og for de fleste av oss er de egentlig bra å ha i seg.