Viser søkeresultater 31 til 40 av 97
-
15-05-05, 08:03 #31
Har skrevet om å gå ned i vekt på innlegget: Jeg er gal.
Vil bare anbefale og lese det..
Jeg har gått på Libra kurs og tatt av 15.5kg siden slutten av januar i år... Spiser vanlig mat og har det kjempebra. Er aldri sulten, prøver å gå en liten tur hver dag, men det går ikke alltid. Gjør det så ofte jeg kan.
De fleste som tar av på mange forskjellige dietter, går ofte opp igjen når de begynner på sitt vanlige kosthold. Jeg har prøvd de fleste dietter og kan si det av erfaring + at jeg ser det på mange av mine venner. Dette gjorde at jeg hadde gitt opp å ta av meg fordi jeg visste at jeg ikke ville klare å holde en diett med både linser, bønner og diverse mer enn en liten stund. Jeg ville bli lei av å veie og telle kalorier, og nå er jeg så gammel at jeg endelig har innrømt for meg selv at jeg er bare sånn. Derfor hadde jeg bare akseptert at jeg var stor og ville være det resten av livet.
Men så hørte jeg om Libra, og at jeg ikke trenger å spise bønner, linser osv.. men vanlig mat, og da fikk jeg tro på at jeg kan klare det.
Og det har jeg gjort...
Skal ennå ned noen kg til, og er helt sikker på at jeg skal klare det. Sånns om jeg spiser og lever nå, kan jeg gjøre resten av livet!!
Lykke til, til alle som strever med vekten. Finn det som er bra for deg, og stå på!
Du kan forresten lese om libra på www.libra.no.
-
15-05-05, 09:50 #32
Libra-linken virket ikke. Tittet på www.ketolyse.no -linken og det heter det også at hjernen og musklene og hjertet bruker ketonlegemer...
Ellers kan man titte på lowcarber-forumet: http://forum.lowcarber.org/
Der er det et hypo-forum også, på samme måte omtrent som våres.
http://forum.lowcarber.org/forumdisplay.php?f=76
Og så er det http://forum.lavkarbo.no/index.php med lavt stoffskifte-avdeling der også.
nora
-
15-05-05, 11:25 #33
Kan dere ikke legge disse linkene inn under linker, slik at vi finner dem senere?
Hilsen des65 ~~des65 sin dagbok!~~
-
15-05-05, 14:01 #34Gjest
Røyekutt og lavt stoffskifte
Jeg ble skikkelig dårlig da jeg slutta å røyke og fikk endelig påvist lavt stoffskifte. En venninne som også har hypothyreose måtte gå opp på dosen da hun slutta å røyke. Dette har visst med et stoff i sigarettene som trigger stoffskiftet og kamuflerer resultatene på blodprøvene. Slik at man godt ha lavt stoffskifte, men røyk kan kamuflere dette på prøvene.
Trixi
-
16-05-05, 08:19 #35
Sorry, jeg skrev feil på adr. til libra- den skal være www. libra-helse.no
Ikke alltid så lett med denne teflon-hjernen..
Ha en kos 17.mai og rop masse hurra!!!!
-
02-09-05, 14:01 #36
Røyking og stoffskiftesygdommen
Leste på det britiske forumet at røyking kan skjule stoffskifteproblemer. Noen her som vet mer om det?
Dette gjelder i grunnen ikke meg selv, men min mor, som etter min mening har flere symptomer som tyder på trøbbel med stoffskiftet. Det er snakk om smerter og infeksjoner i ledd, kronisk tennisalbue, rygg og nakkevondt, psykisk utmattelse, søvnbehov, frossenhet m.m. Dessuten er bare det at jeg er såpass ille ute, grunn nok til å mistenke at hun også kan ha det. Det pussige er at hennes treghet og nølen og slitenhet som så ofte har irritert meg tidligere, har jeg nå full forståelse for! Litt vanskelig å forklare, det er en samforståelse som ligger i små detaljer. På min sterke oppfordring fikk hun testet stofffskiftet sitt, men prøvene var "Helt fine". Jeg ba henne få ut tallene, for jeg stoler ikke helt på hennes eldre lege der oppe i midt-Gudbrandsdalen, men det glemmer hun å ordne med, eller har ikke ork, eller hva vet jeg...
Men så er det det at hun røyker. Kan det skjule et dårlig fungerende stoffskifte?
HilmaDiagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag
-
02-09-05, 19:48 #37Kirsten Gjest
Hei Hilma!
Hmm..det var etter at jeg sluttet å røyke at jeg blei syk, eller rettere sagt; ble mye verre. Blei sykemeldt få måneder etter røykestopp og har siden det ikke klart å være i arbeid. Har fleipet litt med dette at jeg kanskje skulle gå tilbake til røyken og jobben... har jo egentlig trodd at dette var en ren tilfeldighet. Må legge til at jeg sjelden røykte mye. Men mye når jeg drakk alkohol.
Og nå tåler jeg ikke noen slags form for alkoholholdig drikke... - KJEDELIG!! :(
-
02-09-05, 20:30 #38
Interessant!
Ikke akkurat god reklame for å få moderen til å stumpe røyken du kommer med der...
Hun røyker forresten heller ikke så veldig mye. Mellom 5 og 8 rullings om dagen tror jeg. Kanskje mindre. Hun sier at når hun har forsøkt å slutte å røyke, så blir hun i helt elendig form, derfor vil hun ikke slutte, og at siden hun ikke røyker mye, så er det vel ikke så farlig...
Ligner kanskje litt på din erfaring, det vel?
La meg bare føye til at det for alle plagene hennes som jeg nevner over aldri har blitt funnet noen varig virkende behandling. Hun har vært hos fysioterapeut, akupuntør, psykofysioterapeut (eller hva det heter), blitt utredet for reumatisme som hun ikke har m.m. Til slutt ble hun uføretrygdet bl.a pga tennisalbuen.
Nå skal ikke jeg innbille meg at jeg kan være min mors lege, men noen må jo si i fra. Skulle vært interessant om hun greide å slutte å røyke en periode for så å ta nye stoffskifteprøver. Har foreslått det. På den annen side: Hadde hun fått det bedre om hun fikk Levaxin? Tja.
HilmaDiagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag
-
02-09-05, 21:55 #39
Har lest et sted at røyking øker stoffskiftet med 5%.
Sikekrheten i denne infoen tok (tar) jeg med en klype salt !
Har noen lest lignende ?
Tror det var i forbindelse med en slutte å røyke kampanje eller noe.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-09-05, 13:08 #40Kirsten Gjest
Kanskje det er litt av grunnen til at folk legger på seg når de slutter å røyke da??
Ja, - jeg mener også å ha lest/hørt noe om dette. Jeg var med på et røykeavvenningskurs og ja, - det var kanskje i den sammenhengen n`finn hmm..
Lignende tråder
-
P-pille-stopp........
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 17-08-09, 16:33 -
8 grunner til vektøkning, deriblandt lavt stoffskifte
Av sivcath i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 03-03-09, 11:03 -
Vektøkning...
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 04-07-06, 15:00
Svar med sitat
Bokmerker