Hei Millasin

På en måte er det merkelig at vi skal bruke så mye energi på dette med en liten doseendring på den annen side ikke. Vi ønsker jo bare en ting alle sammen, finne riktig dose som stabiliserer oss og gjør at vi føler oss friskest mulig. Hvis vi da gjør feil (for mye eller for lite), vet vi at det får konsekvenser som kanskje betyr symptomer på lavt eller høyt i ukesvis. Det er en høy pris å betale for å dosere hit eller dit.

Jeg tok en prat med endokrinologen min om dette sist jeg var der, for jeg er en av dem som ikke klarer helt å finne stabil dose, jeg varierer med årstidene også. Høsten/vinteren betyr hyper hvis jeg ikke doserer ned -50. Derfor bør jeg ned på dosen i aug. Jeg glemte det selvsagt i år også og BANG så hadde jeg FT4 som gikk fra 16 til 19 og jeg fikk hypersymptomer. Endokrinologen sa at for å bli kvitt hypersymptomer raskest mulig så doserer man seg godt ned en 3-4 dager, og så legger man seg på en litt lavere dose, i mitt tilfelle da -50 i uka etter dette. Altså kunne du fjernet feks halve dagsdosen eller mer en 3-4 dager og så legge deg på -50 de neste ukene. Motsatt gjør man hvis man er lav. Da kvitter du deg raskere med symptomene på høy eller lav. Jeg har begynt å gjøre dette. Denne gangen tok det ei uke å bli kvitt symtomene. Langt bedre enn de vanlige 3-4, i værste tilfelle 6-8 ukene Du kan jo konferere med din lege/endokrinolog om dette kan være noe som er verdt et forsøk for deg også?

Du er ikke som meg en av de som blir dårlig av varme og mye sol da? At det er derfor du blir dårlig etter sydenturer?