Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Tråd: Slapp etter ferie
-
16-07-08, 11:31 #1
Slapp etter ferie
I år skjedde det som har skjedd før. Noen få dager etter at jeg kom hjem fra sommerferie ble jeg slapp og har fått muskel og leddsmerter. Har brukt 125 µ Levaxin i 2, 5 mnd nå og det har fungert fint, inntil nå. Leste innlegg her på forumet om D vitamin, og det var interessant. I feriene er jeg mye ute. Når jeg kommer hjem, blir det mindre tid ute i dagslys. Kan dette ha noe å si? Tar tilskudd av Kalsium m/ D vitamin daglig, 10µ.
-
16-07-08, 13:29 #2
Det var litt underlig. Jeg følte meg så utrolig pigg i ferien for å ramle ned når jeg kom hjem. Vi var to uker i Bulgaria og jeg skjønte ikke at jeg hadde energi til å farte rundt overalt, drikke vin, bade og føle meg helt toppers
Så lenge det varte.. Men drar ei uke til i august. Da skal jeg legge merke til dette, morsomt..
-
16-07-08, 14:20 #3Hildemor Gjest
Det er jo ikke noe nytt at sollys er positivt for både energinivået og at det påvirker humøret
Det har jo i lang tid vært kjent at mangel på det til og med kan utløse depresjoner.
Men at lageret ditt av d-vitaminer skulle tømmes etter et par dager hjemme og derfor utløse slike plager virker litt lite sannsynlig. Du tar jo tilskudd også. Det som imidlertid er mulig er at ferie får oss litt til og flytte fokus. Flytte fokus - fjerner også plager. Vi er naturlig mer aktive - noe som er ekstremt bra for oss. Og vil kunne fjerne muskel og skjelettplager. Når du kommer hjem og setter ned aktivitetsnivået og i tillegg tilbringer mer tid inne, vel, så er nok det mest sannsynlig årsak.
Men det er jo spennende og følge dette med d-vit og det er helt klart at det påvirker kroppen. Det forskes jo mye på viktigheten av det om dagen. Så tilskudd er bra, men og være ute og nyte det naturlige sollyset og være i aktivitet er enda bedre for både kropp og sjel
-
16-07-08, 21:00 #4
Aktivitetsnivået jeg hadde i ferien er omtrent det samme som før jeg dro. Har mye mer energi nå etter at jeg har økt dosen med Levaxin. Føler meg mindre slapp nå, men så er det jo kveld
Får se i morgen om slappheten er vekk.
-
08-07-09, 13:15 #5
Slapp etter ferie
Hei
Husker jeg skrev om det å bli slapp etter en ferietur.
Nå har det skjedd igjen at jeg blir slapp etter 12 dager med sol og varme. Altså et par dager etter at jeg kommer hjem, får jeg denne slappheten. Skjønner ikke hvorfor det skjer.
-
08-07-09, 15:13 #6
Sv: Slapp etter ferie
Mitt gjett ?
D-vitamin. Du har fått massa av det nå ?
Du mangler rett og slett D3.
Jeg ble utrolig slapp når jeg begynnte å ta D3 i fjor, og hver gang jeg har økt dosen er jeg blitt slapp. Noen ganger i flere uker.
Så begyn å gomle......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-07-09, 15:42 #7
Hei Finn`n
Har før ferien tatt 50µ D3 vitamin i ca to måndere, så da skulle det vel ikke være det? Brukte jo mye solkrem og det hindrer vel også D vitaminet og trenge inn? Er så i tvil om jeg bør øke dosen med D3 vitamin.
-
08-07-09, 15:43 #8
Heheh....beklager feilskriving av navnet ditt
-
08-07-09, 15:44 #9
Glemte å si at jeg hadde med meg D vitamin nedover(Spania), men tok kun halv dose(ca 25µ)
-
08-07-09, 17:31 #10
Navnet skjemmer alle, så jeg er ikke kresen på navnet

Jeg tenkte bare at det er vel det eneste som man øker intaket av på solrike slappe dager.
Og mine egene erfaringer kan peke i den retning - om jeg da tør skjære dere alle over med min kam ( og det turte jeg jo
Erfaringen min er også at jeg må senke Armourdosen når jeg øker.
Mest til å begynne med, men også litt da jeg økte fra 50 til 100µGD3/dag.
Har du det på samma måten, k a n du jo ha fått høyt stoffskifte hvis dosen var bra og du ikke har senket den.
Blir det for høyt blir man også slapp.
Noen tegn til det ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Slapp av påkjenninger
Av Bille i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 5Siste melding: 22-01-08, 16:30 -
styre etter TSH
Av Bittebitt i forumet TSHSvar: 11Siste melding: 28-10-07, 17:55 -
Gode råd til en slapp nykomling???
Av Grete :-) i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 22-03-07, 10:47
Svar med sitat
Bokmerker