Sitat Opprinnelig skrevet av Siriliss
Nå vil jeg legge til at jeg ikke har så veldig mye kunnskap om alt foreningen gjør og ikke gjør.. Men min tanke er den at jeg kan gjøre en forskjell i mitt nærområde. Jeg gjør dette for de stakkarene som sliter slik som jeg har gjort. De som ikke forstår hvorfor de ikke får hjelp, de som legene nekter å høre på osv.. Poenget mitt er at jeg vil gjøre noe for andre. Jeg vil dele min kunnskap. Det er meget mulig at forbundet ikke kommer til å like alt det jeg informerer om, men det får bli demmes problem. Kommer aldri til å bli noe "rosen-rød" fortelling fra meg, heller fakta.
Tviler på at Foreningen har noe imot at du informerer folk

Sånn som jeg ser det, så er NTF en sammenslutning av medlemmene. Vi har alle et ansvar for å engasjere oss, men de i styret har det mer formalisert. Blant annet er de kontaktpersoner, de sprer informasjon (noe alle kan gjøre - hvorfor skal vi kritisere de som gjør mye for at de ikke gjør mer?) og ikke minst arrangerer de treffpunkt hvor vi kan møtes og diskutere. Men selvfølgelig kan ikke styret i NTF ta over ansvaret for livene våre - det må vi ta selv.