Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
10-10-11, 14:27 #1
Diskusjon med fastlege-vikar
Hei!!
Kjapt innom for å få støtte og sympati
Jeg har målt stoffskiftet tett dette året fordi jeg har avsluttet strålebehandling etter brystkreft.
Gikk på 150mcg daglig og var fornøyd med dette, men skulle visst ned, da min TSH var 0.05 eller noe i den duren...
Jevnlig jobbet meg ned til 125 mcg daglig nå. Merket at vekten har løsnet og at forbrenningen er bedre og humøret mer stabilt så det var sikkert riktig å gå ned i dose.
Jeg har målt igjen nå nylig hvorpå min vikar for min fastlege (som har litt mer peiling på nettopp stoffskifte) sa at det var helt fint at min T4 var 18 og min TSH 0.27. Jeg ble overrasket at TSH fortsatt var så lavt.
Er det ikke sånn at den helst skal holdes rundt 1 (eller til nød mellom 0.5 og 1,5) når man går på Levaxin?? Det mener jeg at jeg både har lest og lært her inne og via lege og internettlesing... Jeg har ikke så veldige symptomer akkurat nå bortsett fra at jeg føler meg litt "tung" og kanskje litt sånn likegyldig i humøret, så syns det er vanskelig å vite....jeg diskuterte veldig med legen, men hun sa det IKKE var feil å ha 0.27 og at hvis hun ikke hadde kjent min historikk og jeg var en ny pasient så hadde hun ikke sagt at jeg hadde noe feil med stoffskiftet mitt om verdien var dette.
Jeg er litt syk og svak mentalt for tiden pga kreftgreiene jeg har jobbet meg gjennom så orker ikke krangle så mye, men jeg klarer heller ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Jeg har lyst til å gå ned i dose egentlig..........
Kan jeg ikke det, a?? Er det lite å gå ned til 100 mcg to dager i uka (125 de andre dagene), tenker dere? Kanskje 3 ganger i uka?
Og : JA, jeg vet dere ikke er leger - og : JA, jeg vet man bare skal prøve seg frem....
Det er bare greit å lufte tankene..........
For den som lurer : T3 blir som vanlig aldri målt da alle leger stort sett mener dette er unødvendig.
Javel.
Nyt dagen og på forhånd takk for evt innspill!!!!
Klem,
Nettverk
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
10-10-11, 19:55 #2
Sv: Diskusjon med fastlege-vikar
..når DET er sagt så har jeg jo forsåvidt også slitt en god stund nå med søvnproblemer...begynte å tenke litt etter jeg skrev innlegget over her...
Jaja. Dere svarte meg jo ganske godt forrige gang jeg skrev her, i januar var det vel....men uansett godt å diskutere dette med noen!
For de som evt måtte være så uheldig å gå gjennom det samme som meg så har jeg en blogg som jeg klager litt i, velkommen innom
http://playful-karianne.blogspot.com/Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
Lignende tråder
-
Diskusjon NTF vs Mat&Helse
Av minnie i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)Svar: 97Siste melding: 21-11-13, 10:27 -
Diskusjon NTF vs Mat&Helse
Av minnie i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 96Siste melding: 23-09-12, 16:22 -
diskusjon om britney spears og hypo eller bipolar
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 20Siste melding: 11-02-08, 23:17 -
diskusjon om britney spears og hypo eller bipolar
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 20Siste melding: 11-02-08, 23:17
Svar med sitat
Bokmerker