Kanskje det er forklaringen på min ferske overdosering? FT4 sank og FT3 steg til 6,6 (øvre grense 6) uten at jeg skjønte hvorfor. Fredag kuttet jeg ned med 15mg armour, vi tar det særs rolig her.

Jeg har grublet og tenkt og skyldt på trivsel og c-vitaminer og b-vitaminer og alt mulig, siden jeg har tatt samme dose i en liten evighet uten symptomer på annet enn velstand. Så begynte jeg å bli småturbo, uten at det gjorde noe, et par rom i huset ble jo strøkne i løpet av en helg.
Også flatet det ut og sank ettertrykkelig, jeg våknet dyvåt av svette om morningen, la merke til en lett skjelving på hendene og var giret men sliten. Sett i ettertid. Det er så mye man kan skylde på - unger og hus og travel jobb og høst i alt mulig.

Men kanskje en halvering av røykinga har skylda? Kanskje det...

For jeg har også lest at en 20-pakning om dagen øker stoffskiftet med ca 10%. Men også at det normaliserer seg i løpet av noen måneder (det er vel spesielt myntet på dem som er så redde for å gå opp i vekt, beskjeden er at det vil skli av igjen forutsatt at man ikke erstatter røyken med mat).

Og da faller jo brikkene på plass.