Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
03-08-07, 19:00 #5
Ikke verst på en måned.
Men det er ikke høy nok dose til å gi kroppen nok, men det nærmer seg.
Vet jo ikke såklart, men når kroppen har vent seg til den dosen vil du merke det ved å få flere symptomer som peker i retning av lavt stoffskifte.
Da kan du øke.
Har lyst til å si at i det offisielle behandlingsregimet er ikke Liothyronin noe førstevalg, men etterhvert har man vel kommet til at det kan forsøkes når kroppen ikke lager nok T3 av en tilstrekkelig Levaxindose.
Det er diskutabelt når man setter inn Liothyronintillegg.
Mange leger bruker det ikke i det heletatt fordi det er "nytt" (hehe)
Noen har helt klart nytte av det - noen har ikke.
Liothyronin er ferdig stoffskiftehormon, men det går ikke an å bruke dette isteden for Levaxin. Det er forsøkt i kontrollerte forsøk med svært dårlig resultat.
Det viser at kroppens T3 bør den i hovedsak lage selv, av T4.
Jeg har prøvd Lio og det virker ikke på meg. Det øker fT3-målingen, men jeg kjenner ikke noe til det. Ã…rsaken vet jeg ikke, men Levaxin virker jo også dårlig, så det kan være noe med meg.
Og da er det val andre liknende sjeler der ute.......
Jeg var oppe i 5x20µg/dag som resulterte i en fT3 på over 20.
Fra denne dosen bare bråslutta jeg uten at jeg merka det i det heletatt.
Jeg har eksperimentert med dette, også noe ut over en rimelighetsgrense.
Det mener jeg er helt trygt å gjøre og jeg mener at men bør forsøke å kontrollere om det legene driver med virkelig er bra for en.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Mer slankemas... trenger virkelig tips!
Av jane i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 26-10-07, 20:37 -
Hva gjør jeg videre med Armour nå?
Av mona i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 14Siste melding: 01-08-07, 18:01 -
kan ting aksellerere sånn helt uten videre?
Av Lissa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 17-07-07, 16:01 -
pleace trenger tips for å holde vekta
Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 3Siste melding: 26-01-07, 09:59

Svar med sitat
Bokmerker