Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
27-07-07, 21:57 #4
Nei, n'Finn - stemmer ikke på meg. Grusom intens, føles som om hodet skal sprenge og/eller som om skallen krymper og det ikke er plass til hjernen (utrolig nok - med den erta), eller som du strammer et_sånn_metall_stramme_bånd_vet_ikke_hva_det_heter, skrur til og strammer noe forferdelig, eller som om hele hodet er ei sementblokk - og da er jeg "tungest" foran. Og jeg merker jo at alle musklene i hele hodeskallen er så såre at jeg nesten ikke kan ta i dem, når jeg endelig finnet ut av det - og det burde jeg gjøre, for hvis jeg masserer og dunker og ballerer, så løser de seg opp etter noen uker, og det hjelper også på hodepinen - men, så er det det at de strammer seg så forskrekkelig fort igjen. Dette er i alle fall forklaringa på noe av hodepinen. Kan ikke si om jeg alltid er sår i hodebunnen også, har ikke analysert det - enda...
Jeg har ikke så ofte "halvsidig" hodepine, tror jeg. Men ofte sitter det mest i panna, spesielt dette "metall-båndet". Eller jeg kan ha det som om noen har slått meg med ei slegge i bakhodet. Tåler ikke lys, lyd, lukt osv, men ikke helt på samme måte som de beskriver ved migrene, tror jeg. Blir også kvalm av hodepinen, men jeg spyr ikke, men det gjør jeg nå da svært sjeldent uansett. Og jeg tror ikke jeg får noen "aura" som noen snakker om, men nå har jeg da ikke forsøkt "å kjenne så godt etter", forsøker å ikke kjenne på alle vondtene, håper bare de skal gå over...
Ã…ja, når den får utviklet seg, så er det kun morfin eller morfinlignende preparat som kan lindre ei lita stund, ingenting annet hjelper.
Kjære vene, det kan ikke være klasehodepine - ikke som det står her. Men hvis du leser her, så er det noe som passer på meg i alle kategoriene:
- debuterte i 20-årsalderen
- svimmelhet, lyd- og lysømfintlighet
- åja, ifølge dette har jeg aura - synsforstyrrelser
- stramme muskler i hodet og bak i nakken
- stramt bånd rundt hodet
- smerter i tinning og øyenhule? Hm.. i alle fall rundt hele øynene, ja, også i selve øynene, tror jeg - og veldig bak øyenbrynene, spesielt det siste året - tror jeg har fått kronisk bihulebetennelse også nå...
- kan bli verre ja, etter gal sovestilling - og har så mye smerter i hele kroppen, spesielt overkroppen at alle sovestillinger gjør i grunnen vondt - når jeg sovner, våkner jeg mange ganger om natta med munnvikene trukket nedover i smerte
- i det siste året har smertene vært verst rundt øyene faktisk, men tidligere år tror jeg den har vært verst i panna og bakhodet
http://www.helsenett.no/index.php?optio ... tionid=147
Helt garantert sammenheng med meg ang lite søvn og mye hodepine. Jo dårligere jeg sover, jo mer hodepine får jeg. Det gjelder forresten alle smertene jeg har.Regelmessig søvn
Gode søvnvaner er svært viktig. En regelmessig døgnrytme og passe mengde søvn er spesielt viktig for de som sliter med migrene men vil hjelpe på alle former for hodepine.
http://www.mozon.no/andre-saker/bli+kvi ... 48531.html
"Bevis" for at det har sammenheng med hormoner.OVERGANGSALDER
Hodepinen vil normalt endre seg i forbindelse med overgangsalderen, og det vanligste er at migrene brenner ut i siste del av livet. Østrogenbehandling kan virke inn på anfallene.
http://nrk.no/programmer/tv/puls/3080185.html
Sa jeg at noe het spenningsmigrene? Kan selvsagt være det jeg får av og til, for det er ikke alltid hodepinen blir like ille. Men da er det jo rart at migrenemedisinen kan hjelpe når smertene er "irriterende", men hjelper ikke når den er grusom."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
Av Trude i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 87Siste melding: 18-08-13, 22:04 -
Jeg fikk Fibromyalgi-diagnosen for snart 25 år siden, mens jeg fant ut av stoffskifte
Av Tove Liz i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 23Siste melding: 14-10-11, 00:40 -
Diagnosen lavt stoffskifte siden 2007
Av Oppognedform i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 110Siste melding: 19-09-11, 12:29 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte i 2003
Av Tilte i forumet Lavt stoffskifteSvar: 35Siste melding: 25-01-09, 13:21 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker