Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Hybrid View
-
27-07-07, 17:10 #1
LillePus
Migrenemedisiner virker noen ganger på meg, hvis jeg tar før hodepinen er blitt særlig ille. Har jeg mye vondt i hodet, virker det ikke.
Jeg vet egentlig ikke hva slags hodepine jeg har. Legen har antydet spenningshodepine, men etter det jeg har lest om dette, så stemmer det ikke med intensiteten - "litt irriterende", eller noe slikt. Det har til tider vært så ille at det kan vanskelig beskrives med ord. Men migrene stemmer ikke helt heller, spesielt ikke med varigheten - kan ha forferdelige smerter i opptil 14 dager - ja, et helt år hadde jeg vel så og si kronisk hodepine hele tiden. Noe som heter klasehodepine, tror jeg, det jeg leste om dette, passet godt på meg. Så er det hormonell hodepine, og jeg tror vel det er det jeg må ha siden jeg har så mye ubalanse i hormonene. Kanskje det vi alle med stoffskifteproblemer har?
Så ei venninne med migrene - hun kan som meg kjenne at det lugger fra skallen og helt ned til rompa i musklene. Så det går jo på muskler uansett. Inne i hjernen kan vi ikke føle smerte - det sa i alle fall en smertespesialist jeg var til for mange år siden som forsøkte å hjelpe meg med denne vanvittige hodepinen.
Er det ingen forskningsresultater eller noe på det om hodepine hos stoffskiftesyke? Tror NTF har en link til ei side om at de med lavt stoffskifte sjeldent har hodepine, stemmer jo dårlig, synes jeg. Men tror kanskje muligens de med høyt stoffskifte oftere er plaget med hodepine - sånn generelt da ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
Av Trude i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 87Siste melding: 18-08-13, 22:04 -
Jeg fikk Fibromyalgi-diagnosen for snart 25 år siden, mens jeg fant ut av stoffskifte
Av Tove Liz i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 23Siste melding: 14-10-11, 00:40 -
Diagnosen lavt stoffskifte siden 2007
Av Oppognedform i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 110Siste melding: 19-09-11, 12:29 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte i 2003
Av Tilte i forumet Lavt stoffskifteSvar: 35Siste melding: 25-01-09, 13:21 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker