Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Tråd: Stevia vs sukker
Threaded View
-
22-07-07, 22:01 #14
Jamen...
Og tror du liksom at jeg vet hva "fermentation" er? Ã…neida. Men hvis du har forsøkt og det virker, vel så virker det jo.Men merk at stevia ikke vil fungere som næring for gjæren i gjærbakst. Stevia kan, i motsetning til aspartam, imidlertid brukes til annet bakverk da de søte glykosidene i stevia ikke brytes ned ved oppvarming.
Ja, så nettopp en oppskrift på mandelkake eller hva det var, og der skulle det være eggedosis, regner med det er det samme som æggesnaps, selv om jeg har andre erindringer om hva snaps på dansk betyr.
Men hva i alle dager er "Husk" eller "psylliumskaller", det har jeg ikke den villeste anelse om. Skulle ikke tro jeg hadde bodd i Danmark, men så vidt jeg erindrer, så var det vel ikke store bakinga jeg holdt på med der ;)
Puh - høres jammen bra ut, AnisaStina - bare roligt. Der findes løsning på næsten alt.
I går brukte jeg forresten noe av stevia'en i en smoothie. Hakket opp ei lita spiseskje, hadde en kopp med sure månejordbær fra hagen og en god del vannmelon i, og to desiliter vann. Dette ble fryktelig søtt. Tenkte på det, vannmelon er jo så søt, hadde egentlig ikke trengt sukker i, men jeg så forleden dag en slik oppskrift på smoothie med sukker i. Nei, blærk, blærk, blærk - alt for søtt. Bortkastet tid og krefter, for å ikke snakke om at vannmelonen er mye bedre å spise som den er..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Er der noget sukker er godt for?
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 4Siste melding: 24-10-13, 19:09 -
Afhængig af sukker
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 12-01-10, 14:01 -
Sukker - Hvordan påvirker det stoffskiftet?
Av Moxa i forumet Helbred og kostholdSvar: 14Siste melding: 08-12-09, 22:48

Svar med sitat
Bokmerker