Viser søkeresultater 1 til 10 av 340
Threaded View
-
05-07-07, 21:10 #11
Lilja
Jeg tror egentlig ikke legen din, n'Finn, Nora, du eller jeg er så uenige om dosen, bare man klarer å få forstått det...
Du tar nå 150 mikrogram tre ganger i uka og 100 mikrogram fire ganger i uka. Det blir 850 mikrogram tilsammen. Hvis du tar 125 mikrogram hver dag, så blir det 875 mikrogram, altså nesten det samme. Det er det Nora sier over her med at hun er helt sikker på at det er OK. Og det er fordi den lille endringen ikke kan gjøre noen skade. Ingen kan jo gi deg "lov" til å gjøre dette, andre enn legen, men selv hadde jeg ikke vært redd for å gjøre denne lille endringen.
Så snakker n'Finn om kanskje 150 mikrogram om dagen. Og legen snakker om medisinen og blodet. Jeg tror heller ikke de er uenige, i alle fall ikke i første omgang ;)
For når du har endret en dose, så skal det gå 4-8 uker før du tar blodprøve, for så lang tid tar det før den endrede dosen VISER SEG I BLODET. Det er det legen snakker om. Så når du da evt har gjort den bittelille doseendringen som jeg snakker om over, så tar du prøver etter ca 6 uker. Så må du vente på svar, og du må kjenne etter på symptomene dine, og så kommer det inn det som n'Finn nevner - de 150 mikrogrammene, men det må jo da være hvis prøvene dine fremdeles ikke er fine og/eller at du fremdeles har symptomer på for lav dose av Levaxin, og hvis legen din da går med på det.
Med forbehold om at jeg har forstått alle nevnte korrekt...
Nei, etter hva jeg har lært her inne på forumet og via linker det er henvist til, så kan man ikke stoppe de antistoffene fra å ødelegge kjertelen når de først har begynt. Men hvis man tror man blir dårlig av selve disse antistoffene, så finnes det noen tips for å få ned antallet av disse. Kjertelen blir likevel ødelagt, men prosessen går kanskje langsommere for seg og mindre voldsomt da (at formen ikke svinger så forferdelig mye). Og da anbefaler de f.eks. 200 mikrogram Selen hver dag.
Du kan evt kikke litt her:
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=520952Innføringen av sensitive metoder til måling av TSH har vist at 0,100 - 0,150 mg L-tyroksin/døgn normaliserer TSH-konsentrasjonen i blodet hos de aller fleste pasienter med primær hypotyreose. Dagsdosen tilsvarer 1,60 - 1,70 µ g L-tyroksin/kg kroppsvekt. Behandlingen startes vanligvis med 0,025 mg L-tyroksin/døgn. Dosen økes så med 0,025 mg L-tyroksin/døgn hver 6. - 8. uke inntil vedlikeholdsdosen er funnet. Hos pasienter med iskemisk hjertesykdom må doseøkningen skje spesielt forsiktig.
- Det står at de fleste skal ha mellom 100 og 150 mikrogram Levaxin hver dag.
- Så står at de fleste skal ha 1,60-1,70 mikrogram Levaxin pr kilo kroppsvekt, det blir 160-170 mikrogram hvis man veier 100 kg. Veier man 50 kilo, så blir det 80-85 mikrogram om dagen. Altså jo tyngre man er, jo mer Levaxin må man normalt ha.
- Så står det at for de som har staret opp på Levaxin, skal de øke dosen hver 6.-8. uke, og det er nettopp fordi det tar så lang tid for en dose å vise seg på blodprøven. Øker man fortere enn dette kan bli hyper og veldig syk og det kan være farlig for hjertet."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker