Hei igjen, Lilja ;)

Nå har jeg søkt i noen av dine gamle tråder, og jeg har funnet ut av om du har Anti-TPO eller ikke. Det har du, også temmelig høy (på denne prøven i alle fall):
S-ANTI TPO 0-60 >1300*
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... light=#640

Da lurer jeg litt på hvorfor psykologen eller legen din har sagt at du har fått lavt stoffskifte pga anoreksiaen, for jeg tror anti-TPO er arvelig disponert. Men hva vet vel et naut som jeg? Vel, ikke stort. Men når man da først har fått lavt stoffskifte pga høy anti-TPO, så har jeg ikke hørt om at man blir bra igjen. Altså disse antistoffene, som jeg har spurt deg om i det siste. Og da kan faktisk noen av dine vondter skyldes selve antistoffene også, tror jeg. Men da på bakgrunn av min mangelfulle kunnskap, ser det ikke ut til at du vil kunne unnvære Levaxin noengang - kjertelen din er i ferd med å bli ødelagt av antistoffer. Er det forresten noen andre i familien din som har lavt stoffskifte?

Ang dosering tør jeg ikke uttale meg om, for noen av symptomene dine har også vært hypersymptomer, synes jeg. Men Nora og n'Finn har jo kommet med veldig mange gode uttalelser mht dette. Likevel er det nok viktig med det med nok mat og ikke for mye trening. Det finnes også en del råd her inne ang det å få ned antistoffene noe, samt å støtte binyrebarken som kanskje også er sliten (betyr at du kanskje ikke produserer nok hormoner her heller, men det er mye vanskeligere å få målt dette på en prøve en det med stoffskiftet).