Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
-
19-06-07, 16:23 #1
Hva gjør jeg videre med Armour nå?
Har nå testet ut Armour siden 1 des. 06. - både alene og i kombinasjon med Levaxin. Grunnen til at jeg sluttet med Levaxin var at jeg hadde endel plager, bl.a. mye vondt i ledd og muskler, samt mye smerter i forbindelse med endringer i syklusen min. Disse plagene forsvant ganske fort etter at jeg sluttet med Levaxin!!
Gikk over fra 150 ug. Levaxin og 10 ug. Liothyrornin til en startdose på 1/2 g Armour. Var fult sykemeldt fra uken etter at jeg byttet medisin (formen gikk rett ned for fult) og har egentlig ikke kommet meg helt ovenpå ennå (jobber nå 60%). Jeg har kommet opp i en dose på 3 grain Armour - men hodet henger ikke med, blir utrolig fort sliten og desorientert, klarert ikke å fokusere på ting jeg holder på med, o.s.v. Sånn sett følte jeg meg bedre da jeg prøvde med et tillegg av 50 ug. Levaxin, men da kom muskel og ledd-smertene krypende igjenn :( Sluttet med Levaxin og smertene ha nå forsvunnet litt igjen - samtidig som hode og konsentrasjonen har blitt dårligere.
Har nå kommet frem til at jeg har tre valg:
*Bare Armour og godta at hodet ikke henger med
*Bare Levaxin (og liothyronin?) og ha muskel og leddsmerter, +++
*Kombinasjon Levaxin/Armour og ha litt av begge plagene
Sånn som jeg føler det nå er det nok det siste alternativet jeg går for, samtidig som det er lite motiverende å tenke at det ikke er noen annen løsning. Derfor spør jeg dere:
Er det noen som har noen tips på hva jeg gjør nå - ev. andre ting jeg kan prøve???
Setter utrolig pris på tilbakemeldinger!!
-
19-06-07, 16:26 #2
Har du prøvd å øke Armourdosen din da ?
Kan jo hende du må ha mer enn 3 grain ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-06-07, 19:09 #3baremei Gjest
Mitt forslag er å ganske enkelt godta at det kan komme til å ta lenger tid. Hvis du søker frem noen av mine innlegg om armour og form vil du se at for meg tok det lenger tid.
Et halvt år på Armour var nok til å jeg skjønte at dette var tingen, men det tok enda et års tid før jeg var på topp og ble der.
Nå er jeg i full jobb, takler flere travle uker etter hverandre både på jobb og sosialt, og fryder meg stort over at en liten lur på sofaen i ny og ne er nok til å få meg på topp igjen.
Så gi det en sjanse, det tar tid før kroppen klarer å reparere skadene og for hjernen til å fungere fullt ut igjen.
Men det går an, bare se på meg! Og jeg var syk i 10 før jeg fikk hjelp, har fått radiojod pga aggressive knuter og gikk tre år på Levaxin før .jeg byttet til Armour.
Nå tar jeg 2 3/4 grain Armour og 75mcg Levaxin, men små variasjoner gjennom året.
Tror jaggu det nærmer seg året siden siste blodprøve også, jeg...
-
28-06-07, 14:45 #4
Tusen takk for svar, n'fin og baremei
Har vært uten nett en stund!!
Nå har jeg vært hos legen og jeg fortsetter med Armour en stund til. Nå tar jeg 2,5 grain armour sammen med 50 mg Levaxin - formen er ganske grei, har endel hjerteklapp og litt høy puls til tider. Våkner mye om natten og har vanskelig for å sovne igjen (men nå er jeg trøtt og kunne nok sovnet på flekken) også er jeg veldig "sliten" i kroppen. Tenkte jeg skulle holde ut en uke til for å se om overdosesyptomene gir seg etterhvert, ellers så må jeg nok gå litt ned på armour-dosen en stund (det kan være "rester" av litt forhøyet T3 ved siste måling forrige uke).
Som du skriver baremei, så må jeg nok bare gi det tid, men jeg trodde aldri at jeg skulle bli så dårlig - og at det skulle ta så lang tid å komme seg opp igjen. Det var helt uaktuelt å ha det sånn som jeg hadde det i høst - med så mye smerter, o.l., men sånn som jeg har vært nå i våres er faktisk hakket værre!! Føler at dagene bare forsvinner uten at jeg orker eller makter å forholde meg til det.
-
28-06-07, 15:15 #5
Den tia den tia.
Vi må nok ta både den og tolmodigheten til hjelp - hvis vi har noen igjenda.....
Men ett sted går grensen !
Ikke finn deg i behandling som ikke virker bra nok. Ikke i det uendelige.
Har du noen å beklage deg til, så gjør det !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-06-07, 16:07 #6
Jeg har heldigvis en lege som lytter til meg. Han gikk med på at jeg skulle prøve Armour med en gang jeg foreslo det - og han har fulgt meg godt opp hele veien. Jeg er fortsatt 40% sykemeldt frem til jeg går ut i ferie - og planen er at jeg skal prøve meg på 100% jobb etter ferien. Skal tilbake til legen etter at jeg har jobbet i ca 2 uker for å se hvordan det fungerer. Har ikke gitt opp troen på Armour ennå - og det hjelper godt på motivasjonen å lese om deres positive erfaringer med Armour - også etter lang tids prøving og feiling!!
Men hvordan går det med deg n'Finn - har du merket noen bedring på hodet? (mener å huske at du også sliter med det at hodet ikke henger helt med??)
-
28-06-07, 18:26 #7
Hei mona - hodet henger ikke helt med !
Det er en sann plage. Alt jeg gjør må jeg tenke over 100 ganger. Jeg gir opp å lese en bok når jeg har lest samme setninga 10 ganger og fremdeles ikke fatter.
Det å skrive her er også en plage - jeg må rette meg selv 1000 ganger i hvert innlegg om det skal bli leslig.
Må være tanke og nerver til fingrene som går helt i kluss.
Nei - hue mitt blir aldri hva det burde ha vært - tror jeg.........
Trist å høre at ikke Armour heller passer for deg. Da er det jo tilbake til Levaxin ? ----som du jo hadde visse betenkeligheter med, eller hadde du vel ikke villet prøve noe annet ?
Håper du gjør et godt valg og ikke velger det bort før du har prøvd det helt ut.
Jeg fikk det veldig bra med en gang, men etter første året ble jeg vel mer kravstor og vill ha det enda bedre. Kan vel også si at jeg var nede i en langvarig "downer" som jeg prøvde å komme ut av ved å regulere både ned og opp.
Den er jeg først ute av nå, som dosen er blitt på 5Grain.
Jeg økte dosen og ble verre, så økte jeg dosen igjen og ble enda verre, så økte jeg den enda en gang........
og ble tilslutt bedre.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-06-07, 21:41 #8
Det samme sliter jeg med n'Finn - blir så sliten av å måtte bruke så mye energi på å konsentrere seg om "alt". Bare det å huske å ta med meg matvarene etter at jeg har betalt i butikken er en prøvelse - særlig dersom jeg er litt sliten. Eller huske hvilken vei man skal ta i et veikryss - jeg må gjerne sitte å tenke meg godt om før jeg "husker" det, selv om jeg har kjørt den veien mange ganger.
Det jeg blir mest sliten av er faktisk å ha masse folk og mye inntrykk rundt meg - også uforutsette hendelsen (ting jeg ikke er forberedt på). Da merker jeg det mest dagen etterpå, er ofte så sliten at jeg ikke klarer å fokusere blikket til tider. Også jeg som er en hyper-sosial person - passer jo ikke i det hele tatt!!
Men jeg syns det har blitt litt bedre etter at jeg begynte å ta levaxin i tillegg. Jeg er innstilt på å prøve ut Armour også utover høsten, kroppen min fungerte heller ikke bra på levaxin/liothyronin så jeg gir meg ikke før jeg må - eller ikke orker mer. Men jeg tror jeg må ha et tillegg av Levaxin for ikke å bli helt "tom" i hodet.
Ja, det å skrive innlegg her er jo også en utfordring - jeg har dysleksi i tillegg så det blir sikkert masse morsome skriveleifer
Men jeg må si jeg er imponert over deg n'Finn, for du skriver så informativt og har god flyt i innleggene dine, de har vært til god hjelp mange ganger!!
-
31-07-07, 14:32 #9
Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering her!!
Formen er faktisk litt stigende - utrolig deilig!! Kan jo sef. ha noe med at jeg har hatt ferie i 3 1/2 uke nå, men føler meg faktisk litt "klarere" i hodet og syns selv at jeg holder ut lenger før jeg blir sliten og trøtt. Det som er problemet er at muskel og leddsmertene har kommet tilbake, det er et sant h.... i uken rundt eggløsning og uken rundt mensen - d.v.s. annen hver uke. Bekken og korsrygg virker som gele og jeg har smerter som går nedover i bena og oppover i ryggen/nakken. Vet ikke om det er det at kroppen min ikke tåler at FT4 stiger over 15?? Eller om det er FT3 som er for høy?? Noen som har samme erfaring?? TSH har jo vært under 0,1 siden i slutten av januar så den er stabil. Er litt kjedelig, for jo bedre former blir, jo dårligere fungerer kroppen virker det som. For tiden tar jeg 2,5 grain Armour og 62,5 ug Levaxin hver morgen - merker nå ingenting til den lille økningen med Levaxin (fra 50 til 62,5), men i starten sov jeg veldig dårlig om natten, våknet tidlig om morgenen og hadde litt hjerteklapp - men det er over nå!
Skal ha ferie i en uke til, og det blir spennede å se hvordan kroppen reagere på å begynne å jobbe fult. Skal til legen i slutten av august - tar nye prøver uken før!! Tenkte jeg skulle holde meg til den dosen jeg tar nå frem til jeg skal til legen igjen - for å se hvordan prøvene er før jeg ev. enderer.
-
31-07-07, 16:07 #10
Høres jo kjempefint ut det mona, men noen skjær i sjøen vil det nok være uansett hva du bruker.
Og min erfaring ? Nå er den eggløsninga jeg har gjerne på frokostbordet da. Men ellers, det at symptomer kommer tilbake kan jo tyde på at tiden er moden for å øke dosen. Det er noe en må prøve seg litt fram med. Du har jo to muligheter.
Det er ingen stor dose du bruker.
Problemet ditt er vel klassisk for mange av oss : er det en for stor eller for liten dose som skaper symptomene mine ?
Jeg tror dine skapes av en for liten dose, du har jo hatt dosen din lenge ? Ellers har sånne symptomer laaaange etterslep, så hvis du har hatt en lav dose for noen måneder siden så er det ikke sikkert at disse symptomene hadde vist seg før nå.
Jeg mener : de kommer selv om du har økt dosen, men da vil de jo ikke bli permanente slik de ville blitt om du ikke hadde økt dosen.
Jeg tror også : Man skal ikke være så redd for å ta for å få en for høy dose. Noen iallfall, kan ha nytte av å gå på en for høy dose en stund. Jeg fikk det bedre da jeg gikk ned fra en for høy dose. Kanskje andre får det også ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hva gjør jeg nå?
Av vekten02 i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 10Siste melding: 11-12-07, 21:20 -
Hva gjør jeg nå?
Av munch i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 24-09-07, 22:42 -
Trenger tips til videre utredning
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 04-08-07, 10:17 -
kan ting aksellerere sånn helt uten videre?
Av Lissa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 17-07-07, 16:01
Svar med sitat

Bokmerker