Viser søkeresultater 51 til 60 av 73
Tråd: Lavt stoffskifte
-
15-06-07, 14:04 #51
Nå kom svarene på prøvene tatt 8/6 -06:
TSH: 1,5
FT4: 20
Samme normalverdi som sist.
Denne gang tok jeg prøver etter å ha tatt medisin kvelden før.. Enten så har jeg store svingninger eller så har d betydning hvorhvitt jeg tar medisin kvelden før..
Skal tilbake å ta 2 dager på rad, den første etter å ha tatt medisin også hoppe over medisin før dag 2.. Spent på hva svaret blir da..
-
15-06-07, 21:30 #52
TSh gikk ned fra 2,6 til 1,5 eelr noe sånt?
Betyr teoretisk sett at hypofysen er på hugget og at du teoretisk sett trenger høyere dose hvis symptomene tilsier det.
egentlig skal TSH ta flere dager å gå opp.
Men hos dem som ikek tar thyroxin, varierer TSH med tiden på døgnet, og er halvparten om ettermiddagen. For eksepel kan dine tall være i størrelsesordenen av en vanlig døgnvariasjon. Altså en som har en TSH på 2,6 på morgene vil gjerne ha en TSH på 1,5 om ettermiddagen med normal døgnvariasjon......
Enig i at det er rare prøvesvar , men på den andre siden er det normalt med en slik variasjon.
Anbefalt TSH under behandling er forresten 0,5-1,5 og du er i overkant.
nora
-
27-06-07, 11:58 #53
Takker for alle svar!!!
Jeg har nå økt ukesdosen med 50 mcrg, er det lite? Har gjort økningen selv og turte ikke å ta i for mye.
-
27-06-07, 14:01 #54
Historien din er kortere enn min - men ser ut som at du er kommet til samme konklusjon ?
Prøvene dine viser jo tydelig at dosen er for lav, men uansett er symptomene dine de viktigste, og det er disse du bør gå etter - og kreve respekt for når du er hos legen.
Mine prøver viste at jeg tok for høy dose alt da dosen var en tredjedel av hva den er nå.
Øk nå bare ikke for mye eller for fort. Kroppen må venne seg til den nye dosen først, og det tar den tiden det tar det da. Og noe før kan du ikke øke igjen, da kan symptomene bli kraftigere enn du kan holde ut.
I tilvenningsperioden kan du sikkert oppleve symptomer som kan peke i retning av for høy dose, men hvis dette bare varer noen dager, så er det bare en tilpassingsperiode du er inne i. Da kan det gå litt opp og ned en stund med masse rare symptomer.
Du kommer gjennom det ogfår det bedre.
Du nevner økning på 50µg - håper ikke det er om dagen. Det kan bli litt mye. Når du nærmer deg idealdosen kan 25µg/dag også bli for mye.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-06-07, 14:09 #55
n'Finn:
Du har det med å lese litt fort innimellom..
Opprinnelig skrevet av Siriliss
:P
Jeg har økt med 50 mcrg i uka. Tar nå 125 mcrg pr dag.
-
27-06-07, 14:53 #56
Såppass ja - og noen ganger skjønner jeg ikke hva jeg leser heller......
Skal prøve så godt jeg kan
50 i uka klarer du helt sikkert fint - 100 også. Prøv å legg opp til at dosene blir så like som mulig hver dag også.
Jeg økte dosene i trinn som jeg holdt lenge - en annen måte er å øke litt hver uke og så redusere litt når symptomene blir for kraftige før en går videre.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-06-07, 15:38 #57
He, he..
D jeg lurte på var om 50mcrg er en grei økning når TSH-verdiene mine varierer mellom 1,5 og 2,6? Er jeg ennå så langt fra "målet" til at jeg kan øke med 100mcrg/uke? (da mener jeg seff at jeg øker ukesdosen og holder den i 6 uker)
-
27-06-07, 17:13 #58
Vanskelig å si, men var det mine verdier så hadde jeg hatt langt igjen.
Og da hadde jeg økt med 25µg - om dagen altså - det er 175 i uka det og det er egentlig best å regne i uka for en lager jo hele ukedosa på en gang.
Hadde økt med mindre og mindre fra gang til gang.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-10-07, 14:37 #59
Lavt stoffskifte
Hei!
Lenge siden jeg har vært her nå..
Etter lang tid med stoffskiftesymptomer og ca 4 år på levaxin (uten diagnose) har jeg nå fått hennvisning til rematolog for utredelse av sjøgrens syndrom.
Er forsatt ikke bra av levaxin. Har ikke prøvd noe annet. På siste måling var TSH: 0,8 (0,3-4,5) FT4: 21 (11-24) FT3 får jeg ikke svar på, selv om legen ringet rundt det på prøvearket.. Labben her nekter å analysere FT3 hvis prøvene ser normale ut.. Det skal vist nok spare penger..
Det jeg lurte på er om d er andre her som har sjøgrens?
-
02-10-07, 15:19 #60
Jeg har. Det finnes en diganosegruppe for dette syndromet. Den hører inn under Norsk Revmatikerforbund. Det er ganske mange med Sjøgrens syndrom som også har hypothyreose. Jeg kan endel om den sykdommen, så hvis du lurer på noe er det bare å spørre
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker