Viser søkeresultater 1 til 10 av 61
Tråd: På lavkarbo igjen
Threaded View
-
01-05-07, 11:01 #11
Korrekt. Jeg har måske udtrykt mig upræcist.... Sædvanligvis foretager man glukosebelastningsprøven primært for at fastslå eller udelukke diabetes. Derfor brugte jeg udtrykket "diabetes-blodprøve".
Opprinnelig skrevet av Laura
Eftersom begrebet insulinresistens er ikke specielt populær blandt læger, som årsag til bl.a. fedme, er det kun de færreste af læger, der direkte søger at fastslå evt. insulinresistens gennem en glukosebelastningsprøve, hvorfor jeg troede at den glukosebelastningsprøve du har fået foretaget var ordineret, som man plejer, for evt. at fastslå eller udelukke evt. diabetes.
Ligeledes korrekt. Derfor skrev jeg også "ER et primært tegn på insulinresistens...". Desuden handler det ikke mindst om hvordan kropsfedt er fordelt over hele kroppen.... Vejer man over 80-90 kg og måler mere end 80 cm rundt om livet og samtidigt er kropsfedtet proportionelt fordelt over hele kroppen - indikerer dette i sig selv ikke en insulinresistens.
Opprinnelig skrevet av Laura
Hvis man derimod vejer almindeligt eller for meget OG lagrer uforholdsmæssigt meget kropsfedt netop rundt om livet (som man ofte ser mænd med f.eks. store maver og tynde ben) er sandsynligheden for at vedkommende lider af insulinresistens overvældende stor.
Tillykke med, at du ikke har diabetes og heller ikke insulinresistens.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
undersøkelse om lavkarbo/"ordinær slanking"
Av isa1 i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 2Siste melding: 11-05-07, 10:28 -
Lavkarbo - Dag1
Av Shanita i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 6Siste melding: 07-02-07, 21:26 -
ME...igjen!
Av Maia i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 2Siste melding: 23-01-07, 17:20 -
Lavkarbo diett!!!!
Av heisann i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 13Siste melding: 29-11-06, 12:48

Svar med sitat
Bokmerker