Side 1 av 7 1234567 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 61
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard På lavkarbo igjen

Hei, jeg er på 3dje dagen med lavkarbo. Skal gå ned minst 20 kilo. Kan godt gå ned 30, men jeg er fornøyd med 20. Da har jeg bare litt overvekt, og det kan jeg tåle. Må ikke absolutt passe i str 38!

Jeg har gått ned 18 kilo med lavkarbo i 2004, så jeg vet det er mulig. Jeg hadde prøvd mange andre ting før det, og det hjalp ikke. Med Ingers Rugbrød gikk jeg ned 2 kg på 6 mnd, det er ikke så oppmuntrende når en veier nesten 100 kg.

Jeg gikk opp alt igjen først når jeg ble gravid og fikk bekkenløsning. Da hadde jeg vondt og orket ikke gå eller trene, og var mye sykmeldt. Og trøstespiste skikkelig nei-mat!

Jeg kjenner det er litt tungt i starten, har litt hodepine. Jeg spiser mest egg, kylling, svin, ja egentlig alt av kjøtt og fisk. Litt salat, noe ost og litt rømme eller fløte. Kroppen må omstille seg til ketose og forbrenne fett, ikke karbohydrater.

Jeg kan poste her en gang i uken. Neste gang blir 21/4.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

hei Marge,
    Jeg prøver meg og med lav-karbo. Jeg vil også ned i vekt, men jeg tror lav-karbo er bra for mye, ikke bare vekten.

Hvordan går det med jobben og skiftordningen forresten? Såg du skrev om det i fjor.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Jukser og svarer litt før. Det går bra med skift, siden jeg ammer og står på at jeg vil ha maksimalt med ammefri. Det er hele 2 timer i Posten, så da jobber jeg 6 timers arbeidsdag og får betalt for 8!!! :P Det er så godt, jeg gruer til det er slutt!

Jeg merker derimot at jeg må ta mer astmamedisin. Har bestilt legetime uti mai, og skal spørre om øking av dosering og slikt. Skal spørre frampå om et brev for å få jobbe et annet sted med mindre støv og bedre arbeidstid.

Vekt: Ned 3,6 kilo. :P Men det er mest vann. Når det har gått en mnd så er jeg spent på å se hva jeg går ned.

Lavkarbo er bra, men upraktisk. All ferdigmat og halvfabrikat inneholder karbo. Jeg kan lage mat fra bunnen av, men det blir jeg lei av etter hvert. Og så er det dyrt. Rent kjøtt og fisk, egg og grønnsaker(Mest salater) og fete melkeprod som seterrømme og fløte.

Det er jo slik nå, at fedme gjerne er et fenomen i lavlønte grupper. Ser ikke mange fete rike folk.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av marge
    Lavkarbo er bra, men upraktisk. All ferdigmat og halvfabrikat inneholder karbo. Jeg kan lage mat fra bunnen av, men det blir jeg lei av etter hvert. Og så er det dyrt. Rent kjøtt og fisk, egg og grønnsaker(Mest salater) og fete melkeprod som seterrømme og fløte.

Det er jo slik nå, at fedme gjerne er et fenomen i lavlønte grupper. Ser ikke mange fete rike folk.
    Pengene løser ikke altid netop dette problem.... Det er meget sværere at omstille sine egne "tilberedningsvaner" i køkkenet og det føles ofte som om man ikke aner, hvordan måltidet så skal tilberedes når man ikke skal bruge de vante ingredienser, der hidtil måske fyldte halvdelen af tallerkenen.

Jeg har levet af lavkarbo i omkring 20 år, uden at min vægt steg selv om mit stofskifte var i bund. Problemet kom først samtidigt med forvirringen omkring overgangsalderen, når alm. karbo kom på bordet også. At det ikke var så meget i volumen - betød intet. Vægten steg og steg....

Omkring 8 uger siden besluttede jeg mig for at kvitte for evigt sukker i en hvilken som helst form, aldrig mere lyst brød og pasta.

Jeg beholder kun 1/3 del af kartofler og ris + 2 bananer om dagen, så jeg ikke går hen og bliver helt ketonisk.

Alligevel - selv om dette kun er en moderat form af lav karbo - og jeg ikke mener at jeg har tabt mig i vægt.... har jeg alligevel fået mine gamle "smillehuller" i ansigtet tilbage, min krop har "trukket sig sammen" og er blevet mere fast og jeg samler ikke længere vand i kroppen, kan igen passe 10 år gamle sko + mit hår er ophørt med at falde ud.... Jeg har ingen rationel forklaring på det foreløbige resultat lige pt, men jeg har oplevet "forbedringer" nok til at min beslutning om at bandlyse alt sukker, lyst brød og pasta for altid - står ved magt og dèr bliver den.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Jeg skal love deg at det er mange overvektige folk i høye stilinger.
    Men ikke så mange av dem vi ser i ukebladene.
    Men folk med mye penger har gjerne råd til personlig trener, hudpleie, dyrere mat, etc.

Godt å høre, Anisa, at du føler deg bedre med lav-karbo. Jeg har heller ikke planer om ketose, men vil spise mer proteiner og grønnsaker. Jeg vet at dersom jeg begynner å spise mye karbohyrater, er det vanskelig å stoppe og jeg blir slapp og trøtt. Jeg merker allerede at jeg har mer energi og bedre humør med lite karbo.
    Jeg vil prøve å la motivasjonen min være å ha det bedre i hverdagen, ikke tenke så mye vekten. Men det kan jo bli en hyggelig bivirkning, da!

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Ja, det er en omstilling. Jeg er av den lettvinte typen, og synes det er sååå enkelt med Toro-pose som utgangspunkt. Det er ikke så lett å lage maten fra bunnen av, og kombinere det med småbarn og jobb.

Men ikke så avskrekkende heller, det stemmer at det meste sitter i hodet. Ã… kutte opp en blomkål og koke det med buljong og creme fraiche og litt løk, så har en blomkålsuppe. Det tar ikke timesvis da, det har mye med innstillingen, at det skal være mer tungvint enn å åpne en pose med blomkålsuppe fra Toro. Frokost går greitt, jeg er glad i egg og varierer med eggerøre, speilegg med bacon og omelett.

Jeg satser på dette som en kur, og på å være i ketose til jeg har gått ned 20 kg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Noen tips:

Frosne grønnsaker. F.eks broccoliblanding. Det er ikke så dyrt og det er like sunt som friske grønnsaker.

Egg er kjempesunt og tar ikke mye tid å tilberede.

Selv har jeg kjøpt wok-panne. Hadde aldri trodd at det skulle være så lettvint å bruke.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Nå har jeg bare tatt av 200 gram, totalt 3,8 kilo. Men det virker som om kroppen trekker seg mer sammen. Første uken forsvinner vann i kroppen, så nå er det vel bare reell vektnedgang. Jeg spiser en del salt skinke, og det kan være med på å binde vann.

Husker fra forrige gang, at vekta kunne stå i ro en-to uker og så plutselig ned en hel kilo eller mer. Så jeg tar det med knusende ro, har maaaange kilo igjen.

Jeg ble så fornøyd med de kiloene jeg gikk ned, at jeg prøvde gamle klær fra loftet. Jeg har kastet hverdagsklær, men tatt vare på lange kjoler og slikt pent tøy. Tankevekkende å se hvor slank jeg var, og hvor misfornøyd jeg var med kroppen min da. Det ga meg også en påminnelse om at jeg ikke må begynne å slurve med slankingen nå, jeg vil bli slankere nå!!

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Jeg har bestemt meg for å bare la være å veie meg. Det fungerer faktisk mye bedre uten.
    Skal bare prøve å spise riktig mat, så får vi se hvordan det går.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg VIL også bli slankere nå. Jeg planlegger en bukplastikk til sommeren og har også en bunad som skal passe og da må jeg ikke legge på meg. Jeg syns denne sykdommen har ødelagt figuren og det er trist.

Side 1 av 7 1234567 Siste

Lignende tråder

1. undersøkelse om lavkarbo/"ordinær slanking"
    Av isa1 i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 2
    Siste melding: 11-05-07, 10:28
  2. Lavkarbo - Dag1
    Av Shanita i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 6
    Siste melding: 07-02-07, 21:26
  3. ME...igjen!
    Av Maia i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 2
    Siste melding: 23-01-07, 17:20
  4. Lavkarbo diett!!!!
    Av heisann i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 13
    Siste melding: 29-11-06, 12:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn