Jeg ser at ingen har svart deg på denne. Nå er jeg ingen ekspert, men kan snakke ut fra egen erfaring. Det du skriver om at du sliter med å få opp pulsen og at du har skjønt at det er vanlig, er jeg ikke helt enig i. Det stemmer ikke på meg. Jeg har høy maxpuls og kan trene i lange intervaller mellom 190 og 200. Dette styrer jeg selv. Jeg faller lett ned til 130 igjen (mellom intervallene). Hvilepulsen er lav så jeg er ikke bekymret. Mellom 55 og 60.

Det jeg lurer på ang deg er om du kjører lange intervaller i 130-sonen? Og da mener jeg minst 1 og 1/2 time. Med slik trening utvides hjertet og blodkar (om jeg ikke husker feil ) slik at hjertet er i stand til å pumpe mer oksygen, og når du tar hardere økter senere så vil pulsen også øke. Det fungerer i allefall slik for meg. Men det er kjedelig treninger. Allikevel helt absolutt nødvendige!!! Om du vil øke intensiviteten etter hvert....

Det med smertene overlater jeg til andre å svare på.

Hva annet trener du? Og hvor ofte?

Min treningspuls er helt uavhengig av dose. Den kan øke bittelitt ved doseøkning, for så å flate ut igjen. Jeg føler jeg har full kontroll på dette. Måler også bestandig uansett form for trening.