Trodde pos. anti-TPO betydde at kjertelen var kronisk betent og at verdien egentlig ikke har så mye å si på formen, men er ikke sikker jeg altså! Men jeg har fått med meg at du kan/bør ta selen-tilskudd når du har pos. anti-TPO.

Det å kutte ut mel, gjær og sukker kan nok være lurt - det har jeg også gjort, men jeg spiser meieriprodukter da. Det er faktisk ikke så vanskelig når du først kommer igang - og du kan faktisk spise mesteparten av det resten av fam spiser (eller de kan spise det du spiser ). Mente han at du skulle kutte ut alt på en gang? Da blir det jo vanskelig å finne ut hva du ev. reagerer på. Og det finnes faktisk endel ok geitemelkprodukter (den harde osten fra snøfrisk syns jeg er god). Det kan jo være at du kan kutte ut melkedrikking, men spise noe meieriprodukter??. Og hva mener han med mel, er det hvetemel du skal holde deg unna, eller alle melsorter - og hva med spelt??

Jeg har et lavkarbo. kosthold og trives veldig godt med det.

Enkle matpakker:
*Fiberrik (den gule syns jeg er best) eller rugsprø med. div pålegg (makrell i tomat, skinke/kjøttpålegg med litt paprika/tomat/el)+frukt
*Salat som du gjør ferdig kvelden før
*Hjemmelaget karbonadekake (varmes i mikro'n eller spises kald)
*Middagsrester
*Dersom du skal holde deg unna alle melsorter har jeg oppskrift på et nøttebrød som du kan prøve (håper du tåler nøtter da).

Lykke til