Viser søkeresultater 1 til 10 av 47
Threaded View
-
11-12-06, 00:19 #11
kris
Fikk jo etter mye om og men kranglet meg til D-vitaminprøve, den var jo litt over ref.område. Jeg bruker dagslyslampe, men jeg blir likevel dårligere og dårligere for hver dag som går i dette mørket og stiv kuling som blåser rett gjennom rønna her. Men det er jo verd å prøve for andre likevel.Sjekk D-vitaminnivåer (25(OH)vitamin D heter prøven) - og forsøk å bruke dagslyslampe, kanskje?
nora
Virker veldig riktig for min del. Noe jeg kan gjøre med det? Fabler nå i villfarelsen min om at jeg skal forsøke å ligge på 125 Lev/10 Lio, evt 150/15, og at jeg muligens skal ta noe mindre om sommeren. Litt av et forsøksprosjekt? Men grunnen til å ta mindre om sommeren er at jeg allerede lider under ekstrem varmeintoleranse, og Lev kan visst gi overfølsomhet for varme - altså risikerer jeg å bli enda verre mht dette.Om sommer-og vinter-spørsmålet, så har forskerne skrevet flere artikler om stoffskifte og vinter, om man trenger mer stoffskiftehormon om vinteren, men kroppen ordner det selv hvis man er frisk. Med en angrepet kjertel så greier den det ikke.
Jeg og min sønn har fått behandlig pga symptomer ALENE - så nå har du hørt det (men jeg har visstnok en eller annen gang vært til ultralyd eller noe annet..., og vi har jo begge forhøyet anti-TPO, men anti-TPO sier de bare at dette en gang i tiden muligens kan gi lavt stoffskifte. Jeg har uansett diagnosen Hashimotos thyreoiditt/hypotyreose nå, sønnen: klinisk hypotyreose).I tyskland så blir man straks sendt til ultralyd av kjertelen ved mistanke om hashimotos, fordi det vises som en mørk kjertel selv før anti- TPO vises i blodprøver, ag man kan få behandlig med thyroxin da, slv om TSH ikke er forhøyet.
Har ikke hørt om noen som har fått behandling pga. symptomer samt ultralyd her i Norge.
Men jeg fikk først behandling etter fryktelig mange år med symptomer, kanskje hele livet, og mange år med Anti-TPO fordi en revmatolog ikke forstod hvorfor jeg ikke fikk Lev. Og sønnen min har fått invilget en forsøksperiode på Lev på symptomer alene + anti-TPO. Han har veldig kuledeintoleranse og er veldig trøtt og treg m.m. Han ble mye kvikkere på bare 25 mikrogram Lev om dagen, men vi vet ikke om det er noe som vil vare enda - eller om han vil få fortsette på Lev. Han har tidligere mistet en lærlingekontrakt etter 2 år på skole og et år i lære fordi han ikke orket å jobbe ute i kulda. I sommer satt han tafatt på rommet sitt hele tiden. Venner gav han opp og allting, han orket jo aldri å være med ut likevel. Så derfor gikk legen med på en prøveperiode. Jeg kom med "beviser" i form av mange dokumenter som stadig er blitt henvist til her inne, det hjalp nok også litt.
Forresten - min sønn er "ganske" lav - 180, tror jeg. Og jeg er 178, far 182 (tror jeg) - så egentlig burde han vært høyere. Han selv føler seg liten i forhold til resten i familien her. Han synes også at han har spede hender m.m.
gismo
Man har lov til å få utskrift av journalen, men man må betale noe for det. 170 kr??"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Vet noen om en endokrinolog som holder til på Sørlandet ?
Av tamara_24 i forumet PresentasjonerSvar: 13Siste melding: 10-08-10, 16:58 -
Min lege holder til på Frogner i Sørum
Av Mod i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 05-06-10, 10:20 -
Han holder koken ennå...
Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 08-08-09, 11:54 -
Hvor holder Leif Ims til?
Av atv i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 27-01-08, 20:33

Svar med sitat
Bokmerker