Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
-
24-09-05, 08:47 #1
Vet noen om en endokrinolog som holder til på Sørlandet ?
Hei allesammen
Jeg tror det jeg lurer på passer ikke akkurat under dette temaet, men jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle starte det . Det nye forumet er noe annerledes ennn det gamle, jeg fant dessverre ikke frem.
Det jeg egentlig lurer på, _ Vet noen om en endokrinolog som holder til på sørlandet ?? fikk høre at det er en i Arendal, uten at jeg fikk noe navn eller noe annet som hjelper. Prøvde gulesider på internett , men ingen resultat.
Jeg vet at mange snakket om og har god erfaring med Balder-klinikken, men ønsker å finne noen i nærheten her på sørlandet.
Tusen takk på forhåndFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
24-09-05, 10:47 #2
Ja - stakkers trådstarter da - helt fersk og må vel tru vi er slik her ?
Og det er vi også, men vi viser det ikke bestandig da.
Endokrinologer jobber på sykehus, men noen driver også privat.
Det er fastlegen som skal henvise deg, men finner du en privat trenger du ikke alltid henvisning.
Om du ønsker å starte et nytt tema, trykker du på "New Topic".
Da må du først skrive tamaets navn på linjen ovenfor der du skriver.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-09-05, 12:51 #3
tusen hjertlig takk n`finn for tilbakemeldingen.
(fikk diagnosen lavt stoffskifte for ca et år siden)
Jeg var blitt henvist til sykehuset pga av knute på akjoldbruskkjertelen, men det var på kirurgisk poliklinikk. Det ble tatt ultralyd og viste seg at det ikke var noe farlig knute men bekreftelse på Hashimoto. blodprøver var tatt på forhånd. Det var en kirurg jeg snakket med (ca 2 uker siden)
Når det gjaldt blod prøver , sa han at jeg burde følges opp av fastlegen
jeg hadde slitt en god del de siste 2-3 måneder både psykisk og fysisk, og det var en stund siden det var tatt blodprøver(før det ble gjort på sykehuset). fastlegen mener jeg skulle fortsette som før med medisinen : 200 microgram levaxin og 20 mikrogram liothyronin, TSH er nå : 0,0050 - FT4: 24,6 - A-TPO: 351 - det ble ikke tatt FT3.
jeg er veldig trøtt og energiløs og stemningen ganske ille. Derfor ønsket jeg å finne en endokrinolog uten hjelp av fastlegen, og så be om henvisnig etterpå.
Tusen takk for all hjelp igjen
Vennlig hilsenFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
25-09-05, 11:41 #4
Det er mulig å finne endokrinologer på http://www.frittsykehusvalg.no/
Fordelen er at man har da en ca. oversikt over ventetider.
Merk at diabetes og hyperthyreose går foran.
Og at endokrinologer vanligvis går etter tall , blodprøver altså , og ikke etter symptomer.
De vil redusere dosen din, det kan jeg love.
Hvis du har det ille, ville det være best å jobbe sammen med en interessert fastlege.
Hvis din knute produserer hormon på egenhånd, vil du ha det ille. Men legene hevder at man ikke kan ha symptomer hvis ikke knuten er minst 3 eller 4 cm, noe som er feil.
Ved biopsi av knuter som er tatt ut, så viser det seg at ultralyd-og andre undersøkelser ikke er særlig bra. Det blir fjernet en del knuter som ikke er skjoldkjertelkreft, men som man trodde at det var. Og omvendt.
-
25-09-05, 15:52 #5baremei Gjest
Ja, det må være feil. Jeg hadde tre knuter, en kald og to varme, mener jeg å huske. Den minste var 2mm og den største 2,5cm, og symptomer hadde jeg i rikt monn, inkl. en puls på 120 i halvsovende tilstand.
Opprinnelig skrevet av nora
-
26-09-05, 00:32 #6Gjest
Tusen takk or tipset nora. Men jeg fant ikke navn på noen endokrinolog der.
Opprinnelig skrevet av nora
det hender ar ting står rett foran meg uten at jeg ser noe likevel.
Det har ikke vært så forferdelig ille den siste uken, muligens fordi jeg ikke har jobbet så mye. Det var mye verre før det i flere uker.
-
26-09-05, 00:35 #7
hei , det er meg, glemte å logge meg på i stad
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
26-09-05, 09:21 #8
Tamara, her på Ahus må jeg ta det opp med damen som ordner timelisten hvis de gir meg time med en annen endokrinolog enn min favoritt-endokrinolog. Det er ikke noe problem å få til.
De fordeler bare pasientene på tilgjengelige endokrinologer her.
Kan du ikke ringe dem og si at du vil ha noen som har veldig god greie på hypothyreose?
En vanlig endokrinolog steller mest med diabetes.
Jeg tror jeg var borti en sånn dame engang jeg fikk en halv times skjennepreken om at jeg ikke skulle ha thyroxin den gang jeg måtte slutte med thyroxin for å se hva TSH ble (den ble 4,6).
Hun sa at jeg misbrukte thyroxin.
Jeg antar de bruker kjefre-på-pasientene-taktikken på diabetees-pasienter som ikke er compliant...
I tillegg fins det indremedisinere som kan stoffskifte.
De fins på de gule sider. Men man må nok ringe rundt.
Hva med stoffskifteorganisasjonen?
www.stoffskifte.org de har lokallag som kan si noe om leger.
Baremei, det er en som heter Lydia fra holland på about.com forumet som måtte til Thailand for nylig for å få fjernet noen knuter.
Betalte selv.
Hun fikk beskjed fra flere leger at en knute under så-og så stor størrelse ikke kunne gi noen symptomer.
Sjekket på nettet og det er den offisielle læren.
-
26-09-05, 11:43 #9baremei Gjest
Jeg fikk nå aksept for at knutene laget alle mine problemer fra hhv Babovitch på Ullevål og Ingrid Norheim på thryeoidea-klinikken på Aker - det var de to sammen som til slutt fant ut av det. Men da hadde jeg også fått et struma på størrelse med et egg...
-
26-09-05, 12:01 #10
Noen får strumaen utover, og noen innover.
Jeg tror nok dem med strumaen innover kan slite mer med diagnosen enn dem med strumaen utover....
Lignende tråder
-
Dygtig fastlege / spesialist Rogaland, Hordaland, Sørlandet?
Av Betty Blue i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 08-05-11, 08:55 -
Min lege holder til på Frogner i Sørum
Av Mod i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 05-06-10, 10:20 -
Han holder koken ennå...
Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 08-08-09, 11:54 -
Hvor holder Leif Ims til?
Av atv i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 27-01-08, 20:33 -
Kan noen anbefale en Endokrinolog?
Av atv i forumet EndokrinologerSvar: 19Siste melding: 25-01-08, 19:32
Svar med sitat

Bokmerker