Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    132

Standard Hvor holder Leif Ims til?

Det kommer stadig tilbake til dette med trett binyrer og har tidl lest at dr Ims kan noe om dette.
    Min lege ville jo ikke ta prøver på dette nå.Jeg har tatt for vel et år tilbake od det var ikke noe urovekkende da,for allerede da tenkte jeg tanken mht til Sult og Sterk Søthunger-døgnet rundt :x .
    Men ellers ikke så mange punkter som understøtter det,selv om de ligner på hverandre:lavt stoffskifte og binyre trettheten.
    Trenger jo ikke flere diagnoser,men greit å sjekke ut det man kan når helsa ikke holder mål.
    Ps.Behandles ikke symptomer på binyre trettheten med Kortison?
    Det gir jo og økt apetitt...trenger IKKE mer sult!Eller vann i kroppen!
    Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
    Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Blodsukkeret har blant annet sammenheng med cortisol og en av bivirkiningene til cortison er nettopp høyt blodsukker (hvis man må bruke det pga astma eller revmatisme i stoooore doser)

Nå snakker jeg om små , fysiologiske doser, til å erstatte det som man skulle hatt.

Jeg har lest på forumene at søthunger er et typisk symptom på lavt cortisol hos dem som poster der.

Hvis du bor et sted hvor de har private legesentre, slik som Aleris helse, så tar legene der alskens prøver du ber om, uten at du må ut med 12000 for en runde slik det koster på Balderklinikken.
    De (paisentene i USA og andre steder) pleier å få målt:
    cortisol morgen, enten i blod eller spytt, den i spytt er mye mye bedre enn den i blod, Hormonlabben påde på Aker og Haukeland gjør dem,
    ACTH (må tappes i plastglass og fryses straks ellers blir den lav)
    renin
    aldosteron
    21-OH antistoff prøve (Hormonlabben)
    og mange får gjort en ACTH stim test. Men de 250 mg som de bruker kan vekke en død hest, så 25 mg er mye bedre sier de.

Vet ikke om Leif Ims gjør alle disse testene.
    han har nettside.
    Det er også noen innlegg om cortisol på lavkarboforumet og det fins et legesenter til som gjør slikt, hva het det igjen, i samme gata som Balder.

Legen min vil heller ikke teste cortisol så jeg forstår deg.

Det fins forresten en Morbus Addison forening i Norge, www.addison.no
    kanskje de har noen erfaringer. Men jeg vet ikke om de har peil på partiell binyrebarksvikt.

nora

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    132

Standard

hørt om Life support plus tabs?Kom tilfeldig over det når jeg søkte på nett etter binyretretthet.
    Kommer fra england tror jeg,men jeg fant en adr i norge som jeg maila til.
    Skulle bygge opp trette binyrer og være et vitaminpreparat..
    Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
    Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

søkte på og fant kilden helse
    http://www.kildenhelse.no/ men jeg husker ikke om de tester for lavt cortisol. Jeg mener noen på lavkarboforumet kommenterte på hvem som gjør det av de mer alternative legene.
    Balder gjør det nok (men en runde der er dyrt) (en runde på Kilden helse er sikkert noe lignende)

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn