Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

så synd at du ikke kan ri mer sivcat :(
    jeg begynnte å ri for et år siden, og jeg må si at det er en av de få tingene som gir meg mer energi...

jeg har nå fått tilbud om å ha en hest på halvfor. kommer nok til å ta imot det tilbudet
    jeg betaler 600,- for å å disponere en hest vekselsvis 3 og 4 dager i uka etter eget hode (så lenge jeg ikke deler med noen kan jeg velge dagene helt selv). jeg trenger ikke tenke på fôr, stallplass, måking elller veterinær . det er dekket av de 600,-

du har ikke en stall med sånne muligheter i nærheten da?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    Jeg hadde slike "kramper" ilinger under føttene før Levaxinen begynte å "virke". Jeg trodde det kanskje kunne være karpal tunnel syndrom (skrives nok ikke slik), men det forsvant som sagt av seg selv.
    Carpal Tunnel Syndrom er noe man får i håndleddene, det du sikter til er antaklig Tarsal Tunnel syndrom som man får rundt nerven som ligger på innsiden av anklene.

Jeg hadde dette i ca 2 år før jeg endelig fikk behandling av lege som viste hva han gjorde... siste utvei var operasjon.
    Operasjonen ble gjort i løpet av 30 minutter (måtte inn to ganger, siden begge ben ikke kan gjøres på samme tid).
    I dag har jeg utrolig mye bedre føtter, dog går jeg til fysioterapi pga andre ting med føttene mine...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lissa
    så synd at du ikke kan ri mer sivcat :(
    jeg begynnte å ri for et år siden, og jeg må si at det er en av de få tingene som gir meg mer energi...

jeg har nå fått tilbud om å ha en hest på halvfor. kommer nok til å ta imot det tilbudet
    jeg betaler 600,- for å å disponere en hest vekselsvis 3 og 4 dager i uka etter eget hode (så lenge jeg ikke deler med noen kan jeg velge dagene helt selv). jeg trenger ikke tenke på fôr, stallplass, måking elller veterinær . det er dekket av de 600,-

du har ikke en stall med sånne muligheter i nærheten da?
    Så bra at du har begynt å ri Det er utrolig hærlig følelse å sitte på en hest. Følelse av å være utrolig fri
    Her i Nederland er det kjempe masse hester, men det er bare det å finne den riktige. Jeg skal nok forsøke meg på hest igjen om en stund, først vil jeg ha litt mer kondisjon og komme ned i vekt slik at en hest vil bære meg ;)

Hesten jeg hadde her var en Gelder (nederlandsk rase), ca 175 høy, flott! Koen het han... Men eieren er alkoholiker og gjør hesten utrolig nervøs, og hun insisterte på å bli med meg når jeg skulle dit... ellers så så hun aldri hesten. Men i de få minuttene hun klådde på hesten klarte hun å lage nervevrak av han... det endte med at jeg falt av hesten og landet på skulder-hode...
    Hesten er flott den, hvis den hadde hatt annen eier

Men en dag... da blir det ridning igjen

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av sivcath
    Jeg skal nok forsøke meg på hest igjen om en stund, først vil jeg ha litt mer kondisjon og komme ned i vekt slik at en hest vil bære meg
    nå vet ikke jeg hvor mye du veier da...
    men selv veide jeg over 90 når jeg startet å ri... merker godt forskjell nå når jeg har klart å komme ned i 79... men hesten klaget ikke før heller.
    det kommer jo litt an på rase da, men alle de kraftige hestene klarer fint en aseelig vekt på ryggen. til og med shetlandsponnyer kan fint bære en voksen mann ( eller ei dame med samme vekt ).
    det er Islandshester jeg har ridd da, de takler mye!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lissa
    Sitat Opprinnelig skrevet av sivcath
    det er Islandshester jeg har ridd da, de takler mye!
    Jeg veier en god del mer enn du veide på det meste. Men en hest klarer stort sett det meste Så det er ikke det værste... det værste er at jeg antaklig ikke hadde klart en runde på hest uten å bli anpusten

Islandshest er tøft, men for smått for meg Trives for det meste på store karer over 170 (Ei hoppe er ikke dumt det heller )
    Har drevet med hest i nesten 20 år (med minus de siste to årene). Hatt to hester selv i løpet av årene. En av de beste hobbiene jeg noen sinne kunne ha startet

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. trening!
    Av mammantileir i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 23
    Siste melding: 19-08-07, 17:02
  2. Trening og puls
    Av bambi i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 4
    Siste melding: 23-03-07, 19:15
  3. Trening
    Av Klara i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening