Viser søkeresultater 1 til 10 av 69
Threaded View
-
03-10-06, 19:38 #11
Kaffe kan nok gi deg et skyv for å orke å komme i gang - men i det lange løp gir ikke kaffe energi; det gir bare stress...!
Det er IKKE bra for oss med stoffskifteproblemer å piske oss selv av gårde med kunstige stimuli som koffein, efedrin, guava osv. (Det er vel strengt tatt ikke bra for noen, egentlig...) Grunnen er at vi har mye mer sårbare binyrer på grunn av sykdommen vår, og tåler mye mindre belastning på stresshormonaksen enn andre.
Derimot har mange nytte av å forsøke adaptogener som rosenrot og schisandra (i mindre grad ginseng) - men vær klar over at det er viktig å begynne med lav nok dose.
Jeg drikker kaffe selv, jeg, altså... Men jeg har forsøkt å redusere, så nå drikker jeg ikke mer enn et par kopper om dagen, stort sett. Det å kutte ut de to siste er utrolig vanskelig - jeg får noen ordentlig ekle abstinenser, bl.a. en dundrende hodepine. Håper jeg klarer å slutte helt snart, for jeg er overbevist om at jeg hadde hatt godt av det.
Lignende tråder
-
jobbe med hva og hvordan?
Av Pebles i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 13-02-10, 04:41 -
Hvordan går jeg frem?
Av gevega i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 10-03-09, 09:11 -
Hvordan får jeg T3 op?
Av 78lykke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 15-12-07, 20:44 -
Svimmelhet, hjertebank, hetetokter og angstannfall
Av eva i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 12Siste melding: 08-05-05, 21:03

Svar med sitat
Bokmerker