Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
03-10-06, 12:34 #8
Hei

Dette stemmer ikke. Man kan være syk med normal TSH. Det er jeg selv et godt eksempel påDet er innenfor referanseområdet, og ettersom TSH er fin er det ikke noe galt med deg.
Nei, det er ikke vanlig å starte opp folk på medisinering for å se om ting blir bedre. Men, det finnes ved gode grunner og nærmere thyreoidea utredning, belag for å kunne få en prøveperiode med Levaxin. Men det er ikke noe leger gjør sånn uten videre.
Gå til en annen lege og få tatt prøver av T3, anti-TPO, anti-TG og TRAS. Hvis du har utslag på antistoffer så kan det kanskje være grunnlag til å prøve ut medisinering.
Jeg vil tro at stoffskifteresultatene varierer hos friske mennesker, men med en så lav T4 er det grunn til å følge nøye med!!
Jeg vet at det finnes antistoffer mot thyreoidea i den friske "vanlige" befolkningen også, uten at det tilsier at de har eller vil få problemer med kjertelen. Det er derfor en større utredning av deg vil være viktig, særlig med tanke på de arvligefaktorene du har.. Synes legen er rar som sier nei til noen blodprøver på det grunnlaget! Ikke at det overrasker meg ;)
Lykke til med det hele!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Hvorfor er fritt T4 høy?
Av Mari82 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 11-01-08, 13:34 -
hvorfor går fritt t4 ned når jeg øker dosen?
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 16-11-06, 15:18 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Fritt sykehusvalg - rettigheter osv
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 12-06-06, 15:58

Svar med sitat
Bokmerker