Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
17-06-06, 19:23 #3baremei Gjest
Noen kan ha alvorlig hypothyreose med TSH på 4, andre merker ikke stort på 10. Det er så indivuelt.
Men generelt gjelder det at med dine blodprøver, høy TSH og ganske lav FT4, at det er liten tvil, og hvis neste blodprøve bekrefter tendensen er det ingenting å lure på - du skal behandles.
Du vil få resept på Levaxin, og bør sette deg litt inn i dette, altfor mange feilbehandles og blir enda verre.
Du bør startes på en Levaxin-dose på 25mcg pr. dag, evt. 50, det er jeg usikker på. Blir du bedt om å ta 100 må alle klokker ringe, da kan du krasjlande så det holder fordi kroppen piskes igang for voldsomt.
Den lave dosen skal du ta i noen uker, så tas ny blodprøve etter 6-8 uker, deretter justeres dosen. Man bør ikke øke med mer enn 25mcg hver 6-8 uke, og saktere etterhvert som man nærmer seg idealdosen, så man ikke hopper over det som passer akkurat deg.
De aller fleste har det utmerket med riktig Levaxinbehandling, og lever greit med det. Du må ta tablettene resten av livet, og jeg tror ikke du kan unngå det. En homøopat kan muligens bidra til bedring, men kvitt det lave stoffskiftet blir du ikke (ja, jeg må være så bastant, og jeg mener også at hvis behandleren påstår å kunne kurere har du med en kvakksalver å gjøre).
PÃ… den annen side: hvis du ikke har antistoffer (anti-tpo) eller de er veldig lave, kunne det hende at rare ting skjer - svigermor har klart å diettere sin tsh fra 6,5 til 2,4 på noen uker, og hennes tsh har vært for høy i minst 2 år, men av diverse årsaker har hun ikke blitt behandlet. Jeg skal fortelle om dette i en egen tråd bare jeg får satt med ned og fortalt. Hun blir behandlet hos Schjøth på Balder.
Lignende tråder
-
Hjælp til at tolke disse - Synes selv det er lavt
Av Nocturne i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 10-07-08, 23:37 -
Hvordan tolke dette?
Av anitab i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 25-01-08, 16:21 -
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 07-02-07, 19:10 -
Hvordan skille høyt stoffskife fra lavt på symptomer
Av sverre73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 12-12-06, 12:13

Svar med sitat
Bokmerker