Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
-
01-06-06, 11:26 #11
Hmm takk for svar. Jeg skal nå prøve å få en sånn forsikring. Som Sonja påpekte så var det ikke så nøye før, men nå er jeg plutselig gift og har snart barn, så derfor anser jeg det som viktig å ha en sånn sikkerhet.
Skal sende inn noen papirer så får vi se. skal oppdatere dere etterhvert.
-
01-06-06, 11:46 #12
Opprinnelig skrevet av Pusen

Ojda, håpar det var meir planlagt enn det høyrest ut for?
Studine - ferdig skolert
-
01-06-06, 13:46 #13
jeg har faktisk fått avslag av terra pga stoffskiftet.
uansett så får man ingen utbetaling hvis an fikk sykdommen innen to måneder etter at forsikring er tegnet. så derfor, hvis man tegner når man allerede har en sykdom så får man ingenting hvis ddenne sykdommen skulle føre til hel/delvis uførhet.
-
01-06-06, 13:58 #14
Hva mener dere egentlig? At man får utbetalt ulykkesforsikring hvis man blir ufør? Pga sykdom og ikke ulykke altså? Jeg graver i papirene mine, men greier ikke å finne ut av det. Jeg har nemlig betalt på slik ulykkesforsikring i 26 år, og har nå fått innvilget uførepensjon. Tegnet den da sønnen min ble født. Derfor jeg husker antall år. Mulig å hoste noe ut av et forsikringsselskap kanskje??
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
01-06-06, 15:45 #15
Jeg har 2 forsikringer: Kritisk sykdom; dvs.: hjerteinfarkt, hjerneslag, hjernesvulst, multippel sklerose, kreft, mortornevronsydom, permanent lammelse, blindhet, døvhet, tap av taleevnen, nyresvikt, store brannskader eller mistet ben og armer + spesifiserte hjerteoperasjoner og hvis den forsikrede står på venteliste for spesifiserte transplantasjoner. Denne forsikringen har jeg tatt for å sikre at jeg kan innfri boliglånet jeg har i tilfelle noen av disse sykdommene, mot formodning, skulle ramme meg. Denne forsikringen gjelder, mao ikke Hypothyreosediagnosen. Det er masse unntak, de kan sno seg!
Den andre forsikringen er uførepensjon. Dvs.: Dersom den forsikrede blir uføretrygdet minst 50%, får den forsikrede utbetalt uførepensjon, dvs. det jeg har avtalt pr. måned. Begrensninger: "Arbeidsuførhet som er en følge av sykdom / lidelse som er påvist eller har vist tegn og/ el symptom innen 3 måneder etter at forsikringssøknaden ble underskrevet."
Det er sannelig ikke lett å vite hva man skal gjøre mht forsikringer, særlig når man er inne i tåkeheimen, som jeg er. Skulle egentlig ønske at en kompetent person, jurist, så på dette.
-
01-06-06, 17:15 #16
Så når ein har begynt på Levaxin, så er det allerede for seint å tenke på uføreforsikring?
Opprinnelig skrevet av Joni
Hmm.
Studine - ferdig skolert
-
01-06-06, 18:48 #17
[quote="Studine"
Så når ein har begynt på Levaxin, så er det allerede for seint å tenke på uføreforsikring?
Hmm.
[/quote]
Slik jeg tolker det; ja! Men dette er jo en privat forsikring som kommer i tillegg til rettighetene vi har i forhold til Folketrygden. Alle lønnsmottakere er jo "medlem" der.
Er usikker på hvordan det er for studenter og arbeidsledige. Noen som vet?
Men var det ikke noen lenger oppe her som fikk tegnet uførepensjonsforsikring? De individuelle begrensningene står i selve forsikringsbeviset. De foretar jo, som kjent, en individuell vurdering hvor de bl.a. innhenter medisinske opplysninger fra legen.
-
01-06-06, 21:00 #18
Studenter sies å kunne få attføring osv. etter ett år med sykdom, de trenger altså ikke å ha hatt denne arbeidsinntekten som andre.
Vet ikke så mye om dem som ikke har hatt inntekt.
-
01-06-06, 21:34 #19
Det er det samme for dem uten inntekkt..
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Arbeidskapasitet og behov for 50 % uføre
Av tidy i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 1Siste melding: 04-11-07, 13:00 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Innvilget tidsbegrenset uføre!
Av kira i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 26Siste melding: 07-05-06, 19:50
Svar med sitat
Bokmerker