Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
01-06-06, 15:45 #15
Jeg har 2 forsikringer: Kritisk sykdom; dvs.: hjerteinfarkt, hjerneslag, hjernesvulst, multippel sklerose, kreft, mortornevronsydom, permanent lammelse, blindhet, døvhet, tap av taleevnen, nyresvikt, store brannskader eller mistet ben og armer + spesifiserte hjerteoperasjoner og hvis den forsikrede står på venteliste for spesifiserte transplantasjoner. Denne forsikringen har jeg tatt for å sikre at jeg kan innfri boliglånet jeg har i tilfelle noen av disse sykdommene, mot formodning, skulle ramme meg. Denne forsikringen gjelder, mao ikke Hypothyreosediagnosen. Det er masse unntak, de kan sno seg!
Den andre forsikringen er uførepensjon. Dvs.: Dersom den forsikrede blir uføretrygdet minst 50%, får den forsikrede utbetalt uførepensjon, dvs. det jeg har avtalt pr. måned. Begrensninger: "Arbeidsuførhet som er en følge av sykdom / lidelse som er påvist eller har vist tegn og/ el symptom innen 3 måneder etter at forsikringssøknaden ble underskrevet."
Det er sannelig ikke lett å vite hva man skal gjøre mht forsikringer, særlig når man er inne i tåkeheimen, som jeg er. Skulle egentlig ønske at en kompetent person, jurist, så på dette.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Arbeidskapasitet og behov for 50 % uføre
Av tidy i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 1Siste melding: 04-11-07, 13:00 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Innvilget tidsbegrenset uføre!
Av kira i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 26Siste melding: 07-05-06, 19:50

Svar med sitat
Bokmerker