Dette er et interessant spørsmål! Flere på forumet har uttrykt sin skepsis når dette har vært debattert tidligere, men var få som hadde prøvd akupunktur selv, etter hva jeg kan huske. Ã… besitte en viss posjon kritisk sans er jo bare sunt, slik samfunnet er i dag. Men har man tid og mulighet (økonomi), bør man absolutt prøve det som prøves kan.

Om man ikke blir frisk av de ulike behandlingene en velger å prøve, har man iallfall fått tanken ut av hodet, det er stress å gå rundt å lure på om det eller det kunne gjort en bedre.. så lenge en ikke føler seg bra, så iverksett tiltak, sier nå jeg!

Jeg pleier alltid å ivrig bla opp hver gang jeg kommer over en bok som omhandler helse av noe slag, skal lime inn et utdrag til dere i morra av den siste jeg kom over, (noe provoserende om at hypotyreose var en motesykdom) skrev det ned faktisk.. men poenget her var at sist jeg var hos ei tante, kom jeg over ei helsebok hvor det ble hevdet at fotsone terapi (massasje av trykkpunkter under fotsålen) skulle kunne kurere stoffskifteproblemer.. først ville man bli verre, og etter nok behandlinger, ville man bli totalt frisk. Dette vet jeg ikke om jeg kjøper, høres for godt til å være sant ut, jeg mener, en kjertel er en kjertel og en fot er en fot. Og nå vet jeg om folk på forumet som gjerne vil påpeke at en død kjertel ikke kan vekkes til liv av at det foregår noe under foten, men hva kan jeg si, boka var velskrevet og ikke forfattet av mennesker drevet av økonomiske interesser, (altså var det ikke reklame) så.. hvem vet?