Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
24-09-15, 12:24 #18
Sv: 20 års jubileum med Levaxin (ingen ting å rope hurra for)
Hej

Et trist jubilæum... 3 år siden du har tilmeldt dig forummet, 23 år med Levaxin, 3 år med Liothyronin og snart også starten på et nyt kapitel, nu uden Liothyronin?
Selv om den ikke er optimal for dig (Liothyronin) at dømme efter din beskrivelse af din aktuelle tilstand, bliver det i bedste fald, kun "spændende" i kort tid efter. Ophør med Liothyronin kan udløse andre hormoners kompenserende aktivitet, men det plejer ikke at vare særlig længe. I værste fald, kan forværringen komme hurtigt.
Er det fordi dit TSH er på 0,18, at din læge mener at du har nu højt stofskifte? Eller er det pga. vægttab? Mænd kan reagere på lavt stofskifte med enten vægttab eller vægtstigning.
Hverken TSH på 0,18 eller vægttab (hos mænd) er valide grunde til diagnosen højt stofskifte. Man har IKKE højt stofskifte, FØR FT4 er væsentligt forhøjet og FT3 overskrider "normalområdet".
Hvis du orker komme tilbage og svare på mine spørgsmål, vil jeg gerne spørge dig om følgende:
- Hvad er din "normale" dose af Levaxin pr dag?
- Hvad er din "normale" dose af Liothyronin pr dag?
- Tager du Liothyronin en gang om dagen, eller deler du den i 2 eller 3 gange pr dag?
- Hvad var dit TSH de sidste tre gange, det var målt?
- Hvad var dit FT4 de sidste tre gange, det var målt?
- Hvad var dit FT3 de sidste tre gange, det var målt?
- Har du ellers været i udredning for andet end lavt stofskifte i løbet af de sidste 13 år?
- Hvis behandlingen ikke virker, eller ikke fungerer optimalt, burde jod måles i døgnurin, men jeg regner ikke med at det blev gjort, eller?
- Har du nogensinde overvejet at skifte til Armour Thyroid, eller lignende "naturthyroid" medicin?
- Har din læge (læger) andre forslag til dig, ud over ophør med Liothyronin?
- Har du overvejet at give en god, privatklinik en chance?
- Efter alt det, du hidtil har været igennem, orker du overhovedet at håbe på, og slås for en bedre fremtid?
Det offentlige behandlingssystem har spildt de bedste år af dit liv, men du er kun 52 år og alderdommen varer ulidelig længe, hvis resignationen er det mest overskyggende at se frem til.... På den anden side, kan jeg kun alt for godt forstå, at så mange år med halvbehandlet sygdom, kan få de fleste til at opgive og resignere...
En ting vil jeg dog under alle omstændigheder opfordre dig til: hvis dit FT4 ikke er væsentligt forhøjet og dit FT3 ikke er over normalområdet, er der INGEN grund til at hoppe af Liothyroni. Tal med lægen igen, fordi oppe i en højere alder kan man ikke regne med at opnå samme effekt som før, hvis man hopper op på Liothyronin-hesten igen, såfremt det går så galt at det bliver nødvendigt at genoptage Liothyronin igen.
Lykke til, under alle omstændigheder.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Du feiler ingen ting!
Av Vigdis i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 2Siste melding: 22-12-11, 06:04 -
Finnes det ingen annen måte enn Levaxin for å øke ft4?
Av bambi i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 8Siste melding: 09-05-08, 14:25 -
Etter 5 uker på levaxin er ting stort sett som det har vært tidligere
Av JS i forumet Lavt stoffskifteSvar: 55Siste melding: 06-01-08, 10:28 -
En mnd på 100 mikrogram Levaxin, og merker ingen bedring
Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 22-05-05, 17:24 -
Ingen tegn til tørr hud FØR jeg begynte på Levaxin
Av mona? i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 2Siste melding: 18-05-05, 22:06

Svar med sitat

Bokmerker